Geoff Keighley heeft met zijn Summer Game Fest eigenhandig de rol van de voormalige E3 overgenomen, maar daar blijkt nogal een prijskaartje aan te hangen. De publicatie Esquire kwam via meerdere bronnen te weten hoeveel geld studio’s kwijt zijn als ze een trailer willen tonen tijdens Summer Game Fest…. en dat zijn geen kleine bedragen.
Meerdere bronnen in PR-afdelingen van verschillende gamebedrijven konden aan Esquire bevestigen wat de prijzen zijn voor deelname aan Summer Game Fest én zusterevent The Game Awards. Beide events worden georganiseerd door de Canadese gamejournalist Geoff Keighley (45) en zijn de facto de grootste PR-momenten in gaming geworden. Een trailer van een minuut kost een ontwikkelaar $250.000,-. Er kan daarboven op extra zendtijd worden ingekocht voor $100.000,- per 30 seconden. Dit komt neer op maar liefst $550.000,- voor een trailer van tweeënhalve minuut.
Dezelfde bronnen lieten aan Esquire weten dat het juist de langere trailers van rond de half miljoen dollar zijn, die de investering ook daadwerkelijk waard zijn in gegenereerde aandacht. In praktijk blijken journalisten en fans voornamelijk aandacht te hebben voor de langere trailers en sneeuwen de kortere trailers in praktijk wat onder.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!