Masahiro Sakurai onthult wat hij het beste jaar in gaming vindt

  • Nieuws

  • 20 apr 24 om 10:00

  • Erik

  • 1

Masahiro Sakurai, de bedenker van Smash Bros, onthult in zijn nieuwe video dat hij 1986 het beste jaar in gaming vindt.

1986 was nog ten tijde van het Nintendo Entertainment System (NES). Sakurai benoemt dat dat jaar vele belangrijke franchises voor de videospelindustrie zijn ontstaan, waaronder Dragon Quest, Metroid, Castlevania, The Legend of Zelda en Kid Icarus. Spellen die nog altijd voortleven vandaag de dag en volgens hem van grote impact waren op hoe de gamewereld eruit ziet.

Meneer Sakurai benoemt dat het daarnaast fantastisch is dat veel van de games uit dat jaar op een bepaalde manier terugkeren in Super Smash Bros. Ultimate, zij het als personage, outfit of muziekstuk.

De reden dat er in 1986 zoveel baanbrekende games verschenen, komt volgens hem doordat de techniek beter werd. Allereerst lanceerde de Famicom Disk System in Japan: een geüpgrade NES die diskettes kon afspelen. Daarnaast kwamen er dat jaar nieuwe cartridges op de markt, die voor meer geheugen zorgden.

Ook benoemt hij de opleving van cheatcodes zoals de beruchte Konami-code als een van de redenen.

Masahiro Sakurai publiceert regelmatig nieuwe content voor zijn YouTube-kanaal Masahiro Sakurai on Creating Games. Vorig jaar gaf hij bijvoorbeeld inzicht in de ontwikkeling van Super Smash Bros. Ultimate en Kirby Air Ride. Ook deelde hij geheimen over Kirby’s Dream Land.

Sakurai gaf aan dat hij ergens dit jaar met zijn YouTube-kanaal zou stoppen.

Ben jij het eens met meneer Sakurai? Of heb je een totaal ander jaar voor je? Laat het weten in de reacties!

 

Bron: Masahiro Sakurai on Creating Games

Like dit bericht:

Over Erik

Erik is onze hoofdredacteur. Sinds 2010 schrijft hij over videospelletjes, en hij doet dit al meer dan tien jaar voor N1-UP. Pokémon Yellow was de reden dat hij verslingerd raakte aan games - en die droom om Pokémon Meester te worden, ebde nooit meer weg. Erik krijgt nog steeds kippenvel als hij aan die E3 2016-trailer van The Legend of Zelda: Breath of the Wild denkt.

Lees meer over Erik

Recente artikelen

stitch. – Handwerk wordt puzzelwerk

0

Review stitch. - Handwerk wordt puzzelwerk

03-05-2024

2

Dennis

Hoofdafbeelding bij Alle games uit de Indie World van 2024 op een rij

0

Media Alle games Indie World van april op een rij in handige infographic

20-04-2024

1

Erik

Teenage Mutant Ninja Turles als roguelike in TMNT: Splintered Fate

1

Nieuws Teenage Mutant Ninja Turles als roguelike in TMNT: Splintered Fate

20-04-2024

2

Martijn

Discussieer met ons mee! 1

rob1N

21 apr 24 om 10:23

#13487‍

5421 XP | 1044 comments

een tijd dat graphics nog geen prioriteit waren moet echt geweldig geweest zijn. Ik ben zelf van '87 maar ik kreeg pas rond m'n vijfde levensjaar een NES. Alles daarvoor heb ik nooit echt gespeeld of geprobeerd.