Sakurai geeft inzicht in ontwikkeling Smash Bros. Ultimate

Sakurai vertelt je in een nieuwe video over het maken van Super Smash Bros. Ultimate, waarmee hij al zijn eigen games heeft besproken.

Op zijn YouTube-kanaal plaatst Masahiro Sakurai met regelmaat video’s over hoe de games die hij regisseerde tot stand kwamen. In de nieuwste en mogelijk laatste video van deze reeks, spreekt hij over de ontwikkeling van Super Smash Bros. Ultimate. Je kunt deze video hier bekijken.

Masahiro Sakurai vertelt je over de totstandkoming van Super Smash Bros. Ultimate.

Zo gaat Sakurai in op de keuzes die belangrijk waren om tot zo’n grote vechterselectie te komen, met iedereen aanwezig. Hij vertelt over conceptaanpassingen en vernieuwingen, vergeleken met eerdere delen. Ook gaat hij in op de ontwikkelingen tussen de eerste onthulling en laatste DLC van Super Smash Bros. Ultimate, inclusief de obstakels en uitdagingen onderweg.

Ten slotte heeft Sakurai het kort over een eventueel nieuw deel in de serie. Hij weet nog niet hoe een volgende game eruit moet gaan zien, maar sluit een nieuw deel niet uit. Volgens Sakurai is het lastig om Super Smash Bros. Ultimate te overtreffen, zeker nu deze games zo omvangrijk zijn geworden. Toch is dat iets wat hij na eerdere games ook dacht en bleek het toen alsnog moeilijk, maar mogelijk.

Uiteraard zijn we alvast benieuwd naar eventuele nieuwe ontwikkelingen in de Super Smash Bros-serie én wat voor inhoud Sakurai verder nog op zijn YouTube-kanaal zal plaatsen. Hoe verwacht jij dat de toekomst van Super Smash Bros. eruit zal zien? We lezen er graag meer over in de reacties!

Like dit bericht:

Over Martijn

Martijn is verslingerd aan Nintendo-games sinds de NES. Al zijn systemen staan nog steeds aangesloten, om nog met regelmaat op te spelen. Zijn favoriete games hebben meestal een enigszins retro of nostalgische achtergrond en bevatten vaak sporen van eerdere klassiekers. Soms gaan ze als serie helemaal terug tot de jaren ’80 en ’90. Binnen genres ligt zijn voorkeur vooral bij 2D- en 3D-platformers, adventures en soms een RPG. Daarnaast tekent hij graag, zowel als hobby als professioneel.

Lees meer over Martijn

Recente artikelen

Little Kitty, Big City – Een avontuur van pluizig tot fier

0

Review Little Kitty, Big City - Een avontuur van pluizig tot fier

16-05-2024

2

Karina

Hoofdafbeelding bij Nintendo Switch Online krijgt drie NES en Game Boy-titels in oktober 2023

4

Nieuws Nintendo Switch Online krijgt drie NES en Game Boy-titels

31-10-2023

5

Erik

Square Enix teaset Dragon Quest-aankondiging

2

Nieuws Square Enix teaset Dragon Quest-aankondiging

30-10-2023

5

Rik

Discussieer met ons mee! 9

Apenknul

31 okt 23 om 07:11

#11960‍

3812 XP | 717 comments

Voor een volgend deel hoeft hij niet naar mijn mening niet zo'n uitgebreid roster te maken als Ultimate. Ik zie liever een kleiner roster met nieuwe characters, waarbij Ultimate 2 na 2 a 3 normale Smash games komt. Als ze bijvoorbeeld Little Mac gaan cutten in de volgende game, hoef je iig niet bang te zijn dat hij voor altijd weg is, gezien een Ultimate 2 hem weer toevoegd. De Ultimate term moet qua character roster iets speciaals zijn, ipv dat het bij elke Smash game hoort.

Voor de rest vind ik het erg knap hoe alles uiteindelijk op een cartridge heeft gepast door de compressie, als je ook ziet dat Smash Wii U veel meer qua opslag had.

Selan

31 okt 23 om 14:21

#11966‍

2695 XP | 493 comments

Blijft tof om die videos van hem te zien. Ultimate is wel echt een monsterklus geweest, zeker met al die licenties en rechten van al die verschillende characters. Ben zo benieuwd hoe en wat de volgende Smash gaat zijn. 

rob1N

31 okt 23 om 14:31

#11967‍

5441 XP | 1048 comments

ik hoop dat een volgende franchise mashup iets anders wordt dan smash. Smash is nu wel leuk geweest. Als ze hierin een nieuw deel willen maken, laat ze dan (FFS!) een normale online mode maken. 

Ik zou het persoonlijk veel toffer vinden als ze eens wat anders doen dan een fighting game. Maak een adventure of rpg met allerlei Nintendo characters. 

Paul

31 okt 23 om 14:57

#11968‍

3804 XP | 659 comments

Ik zie een dating sim wel zitten. Dan kunnen ze de naam hetzelfde houden

Apenknul

31 okt 23 om 15:30

#11969‍

3812 XP | 717 comments

Een hele adventure game beginnend bij alleen Nintendo figuren lijkt me ook erg tof. Ik ben zelf niet zo goed in RPG's, maar als de gameplay hetzelfde is als 3D Zelda's, maar waarbij je kan kiezen tussen verschillende personages uit het Nintendo universum, lijkt me dat wel erg gaaf. Als het dan nog slaagt, kan je nog Third Parties er weer bij halen.

rob1N

31 okt 23 om 23:30

#11974‍

5441 XP | 1048 comments

van mij hoeven die 3rd parties niet zo hoor... Ik zie dan liever gewoon characters uit de 1st parties meer verschijnen. Elke franchise heeft zo z'n eigen wereld vol enemies, friendly chars etc.

Hoe vet zou een verhaallijn zijn waarin bad guys (bowser, ganondorf, ridley, K.Rool etc) samen komen om zo gezamenlijk te willen heersen en jij als Mario, Kirby, Samus, Pikachu of wie dan ook alle good guys bij elkaar moet verzamelen om zo een team aan helden te creëren? Het zal vast een onmogelijke taak lijken maar Nintendo weet vaak onmogelijke dingen toch wel om te toveren in een echte game. Ik blijf gewoon hopen ^^

N2up

31 okt 23 om 17:56

#11972‍

1454 XP | 284 comments

De volgende Smash wordt niet gemaakt door Sakurai toch? :O

Hopen dat hij t niet meer aanraakt iig. Zijn hoogtepunt was melee en misschien de Subspace Emissary van Brawl, maar alles wat daarna kwam was alleen kwantiteit en weinig innovatieve kwaliteit content.

Cut the roster en innoveer op de smash formule!

rob1N

1 nov 23 om 10:13

#11976‍

5441 XP | 1048 comments

melee hoogtepunt? lol, ga je mond spoelen met zeep vriend, die game was broken asf...

Ultimate is duidelijk het hoogtepunt. Lang niet perfect (i'm talking about you, online mode...) Er mogen van mij ook minder characters in een volgende deel zodat er meer aandacht aan het systeem gegeven kan worden en de uitwerking van bepaalde onderdelen. Er zit echt heel veel zooi in smash waar niemand wat mee doet maar waar veel ontwikkeltijd in is gestoken. Misschien dat ze dat soort crap achterwege kunnen laten als er een volgende keer komt.

Duncmasta

1 nov 23 om 14:45

#11978‍

1251 XP | 245 comments

Is Ultimate nog steeds niet gefixt? Bij Melee en SB64 zie ik nog steeds succesverhalen. Ultimate grossiert alleen in grootschalige drama, ongelooflijk trage defensieve meta die de boventoon voeren in competitive play en gezeik om Steve, een random buffersysteem en een mislukt online systeem.