In een video doet Sakurai een boekje open over de ontwikkelingsgeheimen van Kirby’s allereerste game. Hij laat onder andere de ontwikkelingstool zien die hij gebruikt heeft voor Kirby’s Dream Land!
Ter gelegenheid van de verjaardag van Kirby’s Dream Land voor de Game Boy, heeft Masahiro Sakurai een nieuwe video geplaatst op zijn YouTube-kanaal. Hierin deelt hij nieuwe info over de game.
Zo geeft hij details over de gebruikte dev tool, en tegen welke uitdagingen hij aanliep tijdens het maken van Kirby’s Dream Land. Ook krijgen we meer achtergrondinfo over het ontstaan van de (toen nog witte) bal en aartsvijand Meta Knight.
Sakurai Masahiro plaatst wekelijks meerdere video’s op zijn YouTube-kanaal. Geregeld komt er info naar boven over oude Nintendo-games waar de man achter Kirby en Smash Bros. bij betrokken was. De video over Kirby is hieronder te bekijken.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
28 apr 23 om 19:02
#9683
3804 XP | 659 comments
Leuke feitjes en details, vooral voor beginnende developers is zijn YouTube kanaal een gigantisch gave bron aan inspiratie en ervaring.
Tegenwoordig zijn de tools heel anders en daarmee de 'struggles' ook, maar het is zeker grappig om te zien hoe ze met een trackball zoveel gedaan kregen. Dat de vijanden niet eens (terrain) collision hadden en dus gewoon scripted waren is een mega goed gelukte illusie haha