Sakurai deelt geheimen over Kirby's Dream Land

  • Media

  • 28 apr 23 om 13:19

  • Dennis

  • 1

In een video doet Sakurai een boekje open over de ontwikkelingsgeheimen van Kirby’s allereerste game. Hij laat onder andere de ontwikkelingstool zien die hij gebruikt heeft voor Kirby’s Dream Land!

Ter gelegenheid van de verjaardag van Kirby’s Dream Land voor de Game Boy, heeft Masahiro Sakurai een nieuwe video geplaatst op zijn YouTube-kanaal. Hierin deelt hij nieuwe info over de game.

Zo geeft hij details over de gebruikte dev tool, en tegen welke uitdagingen hij aanliep tijdens het maken van Kirby’s Dream Land. Ook krijgen we meer achtergrondinfo over het ontstaan van de (toen nog witte) bal en aartsvijand Meta Knight.

Sakurai Masahiro plaatst wekelijks meerdere video’s op zijn YouTube-kanaal. Geregeld komt er info naar boven over oude Nintendo-games waar de man achter Kirby en Smash Bros. bij betrokken was. De video over Kirby is hieronder te bekijken.

Wat vind je van deze nieuwe inzichten in de ontwikkeling van Kirby’s Dream Land? Laat het ons weten in de comments!

Like dit bericht:

Over Dennis

De liefde voor Nintendo begon bij Dennis met de grijze Game Boy en Kirby's Dream Land. Vooral de handhelds van Nintendo hebben een speciaal plekje. Maar ook zijn pc staat regelmatig te draaien. En als Dennis niet aan het gamen is, speelt hij basgitaar of staat hij bij een concert. Op 10 maart trekt hij altijd zijn Mario-sokken aan!

Lees meer over Dennis

Recente artikelen

stitch. – Handwerk wordt puzzelwerk

0

Review stitch. - Handwerk wordt puzzelwerk

03-05-2024

3

Dennis

Wat speel je dit weekend? [29 april]

6

Nieuws Wat speel je dit weekend? [29 april]

29-04-2023

6

Erik

Vang Inteleon in 7-sterren Tera Raid Scarlet & Violet dit weekend

0

Nieuws Vang Inteleon in 7-sterren Tera Raid Scarlet & Violet dit weekend

28-04-2023

2

Erik

Discussieer met ons mee! 1

Paul

28 apr 23 om 19:02

#9683‍

3804 XP | 659 comments

Leuke feitjes en details, vooral voor beginnende developers is zijn YouTube kanaal een gigantisch gave bron aan inspiratie en ervaring.

Tegenwoordig zijn de tools heel anders en daarmee de 'struggles' ook, maar het is zeker grappig om te zien hoe ze met een trackball zoveel gedaan kregen. Dat de vijanden niet eens (terrain) collision hadden en dus gewoon scripted waren is een mega goed gelukte illusie haha