De CEO van LEVEL-5 heeft in een interview zijn licht laten schijnen op het succes van het recente Fantasy Life i: The Girl Who Steals Time. Volgens Akihiro Hino (56) is de succesformule volledig te wijten aan wijzigingen die pas vorig jaar zijn doorgevoerd.
Het was al eerder bekend dat de ontwikkeling van Fantasy Life i: The Girl Who Steals Time ‘een grote koerswijziging onderging‘ in 2024. Dit was het gevolg van negatieve feedback van testspelers en het vertrek van producent Keiji Inafune (bekend van Mega Man). In een bijna twee uur durend interview met het Japanse Youtube-kanaal Denfaminicogamer heeft Hino nu meer gedeeld over de ontwikkeling van Fantasy Life i: The Girl Who Steals Time. Hino gaf aan dat het spel voor de koerswijziging ‘verstikkend’ aanvoelde, waardoor het niet aantrekkelijk was om door te blijven spelen. Om de speelduur te verlengen waren keuzes gemaakt die het spel stressvol maakten. Met name de mogelijkheid voor de speler om zich door de wereld te bewegen was zeer restrictief. Om alle fouten te fixen heeft LEVEL-5 in 2024 besloten om vrijwel het gehele spel opnieuw op te bouwen.
In de uiteindelijke versie van de game kun je een boom omhakken, ergens naar toe klimmen, er drie omhakken terwijl je daarboven bent, weer naar beneden klimmen, rondrennen – en alleen al het uitvoeren van deze simpele acties voelt goed en comfortabel aan.
-Akihiro Hino (vertaald)
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
29 jun 25 om 20:27
#17601
5025 XP | 760 comments
Goede keuze, want het spel speelt inderdaad fantastisch
30 jun 25 om 05:37
#17603
7130 XP | 1323 comments
Ik zie deze game vaker voorbij komen maar zelf nog niet heel veel aandacht aan geschonken. Toch maar eens wat meer opzoeken en kijken of het voor mij ook interessant is.
30 jun 25 om 08:47
#17604
289 XP | 55 comments
Lijkt mij een leuke game. Misschien dat ik deze aanschaf na DK Bananza.