Hoppa! Nadat wij Nintendo-fans begin dit jaar Monster Hunter World aan onze neuzen voorbij zagen gaan, komt de monsterjaagserie in het najaar toch echt naar ons favoriete draagbare systeem toe. Een ruime twee jaar na de oorspronkelijke Nintendo 3DS-release doet Monster Hunter Generations namelijk de Nintendo Switch aan in een Ultimate-editie. Wij mochten vast hands-on met deze remake; hoe beviel dat?
Hoewel Monster Hunter grafisch nooit écht veel indruk weet te maken, zag deze demoversie er alvast bijzonder goed uit. Vooral de lage framerate tijdens gevechten en de dubieuze animaties tijdens actiemomenten zijn aan banden gelegd, zo concludeer ik althans als ik wat Nintendo 3DS-beelden terugzie. Kort gezegd lijkt het erop dat Capcom wel degelijk een flink verbeterde versie heeft voorbereid. Maar dat mag ook wel, want Monster Hunter XX (zoals het spel in Japan heet) zag bijna anderhalf jaar geleden al het levenslicht.
Tijdens de demoversie kregen wij een kwartier de tijd om een grote dinosaurus om te leggen. Hij raakte zichtbaar steeds vermoeider, riep af en toe wat kleine dino’s bij zich ter assistentie in de strijd, en rende uiteindelijk zelfs weg! Ongetwijfeld erg indrukwekkend allemaal, maar het herinnert mij er weer eens aan dat deze succesvolle serie mijzelf niet erg gelukkig maakt. Minuut na minuut kun je het beest het vuur aan de schenen leggen, maar het maakt uiteindelijk niet zo veel uit als hij via een slinkse vluchtroute ontsnapt. Je moet er wel echt van houden om flink wat tijd en geduld in deze gevechten te steken.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!