Warner Bros. Discovery heeft opnieuw gezegd dat het de grootste groeimogelijkheden ziet in gaming in de free-to-play en live service ruimtes.
Tijdens een conferentie van Morgan Stanley zei JB Perrette, de CEO van de wereldwijde streaming- en gameafdeling van het bedrijf, “het merendeel van ons bedrijf draait om vier belangrijke vormen van intellectueel eigendom in games, die zelf allemaal meer dan een miljard dollar waard zijn”.
Het gaat om Mortal Kombat, Game of Thrones, DC en Harry Potter. Terwijl de Harry Potter spin-off van vorig jaar, Hogwarts Legacy, het best verkochte spel van 2023 was, heeft Suicide Squad: Kill the Justice van dit jaar niet aan de verwachtingen van het bedrijf voldaan.
“De uitdaging die we hebben gehad, is dat ons bedrijf historisch gezien erg gericht is geweest op triple-A consoles, en dat is een geweldig bedrijf als je een hit hebt zoals Harry Potter, dan ziet het jaar er geweldig uit, maar als je geen release hebt of helaas, we hebben ook teleurstellingen gehad – we hebben zojuist Suicide Squad uitgebracht deze kwartaal, wat niet zo sterk was – dan maakt dat het erg volatiel,” zei Perrette.
CEO David Zaslav van Warner Bros. Discovery zei in december dat het bedrijf zich richtte “op het transformeren van onze grootste franchises van voornamelijk console- en pc-gebaseerd met een release-schema van drie tot vier jaar naar meer altijd actieve gameplay via live services, multiplatform en free-to-play extensies, met als doel meer spelers meer tijd door te laten brengen op meer platforms”. Perrette herhaalde dit tijdens de conferentie van Morgan Stanley deze week.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
6 mrt 24 om 09:34
#13268
5426 XP | 1045 comments
"de grootste groeimogelijkheden"... lees: 'het meest geld-genererende'.
Met andere woorden: microtransactions.
6 mrt 24 om 09:35
#13269
5899 XP | 1092 comments
Met nog andere woorden: vermijden als de pest dus.
9 mrt 24 om 13:54
#13288
3584 XP | 416 comments
Geen fijne ontwikkeling, als je het mij vraagt. Warner Bros. haalde de afgelopen jaren vooral succes met Hogwarts Legacy, een single player-game, maar wil toch inzetten op 'veilige' multiplayer-games. Er wordt steen en been geklaagd over het waardeloze Suicide Squad: Kill the Justice League, mede omdat het de verhaallijn van de Batman Arkham-games compleet verwoest heeft. Niemand lijkt die game te waarderen en het spel is geflopt, maar toch is dát de richting die Warner Bros. blijkbaar wil inslaan met hun games.
Met andere woorden: door de strot van de consument drukken tot het verkoopt, inclusief alle microtransacties. Hebben het al niet meer over games, maar over een 'dagelijkse ervaring als onderdeel van jouw leven'. Heb er één en ander van meegekregen op internet.
Behalve dat ik al een zware allergie heb voor Suicide Squad (die game, die films, de moderne Harley Quinn, etc.), vrees ik dat Warner Bros. er alles aan gaat doen om hun publiek uit te persen. Zit ook een stank aan van de 'politieke correctheid' waarmee alles doordrenkt wordt, de laatste tijd. Bedrijven lijken haast bang daarvoor en zetten er dubbel op in, maar het wordt steeds verder overdreven.