Nintendo wil elke drie tot vijf jaar een gigahit uitbrengen

  • Nieuws

  • 2 dagen geleden

  • Erik

  • 1

Nintendo streeft ernaar om elke drie tot vijf jaar een game uit te brengen die een gigantische hit wordt, vertelt Shigeru Miyamoto.

“Als we elke drie tot vijf jaar één grote hit uit kunnen brengen, dan komt het goed”, zegt de 71-jarige Miyamoto in een interview met Shigesato Itoi (bedenker van Earthbound). “Als al onze medewerkers elke dag nadenken over ‘het maken van die grote hit’, dan komt het goed.”

Itoi vroeg hem vervolgens hoeveel verkochte exemplaren volgens hem ‘een gigantische hit’ dan is. Hierop antwoordde Miyamoto: “Ongeveer 30 miljoen.”

Volgens Miyamoto zijn zulke populaire games zelfs onderdeel van de essentie van het bedrijf. “Als iemand mij vraagt wat voor bedrijf Nintendo is, dan zeg ik: ‘We zijn een bedrijf die gesteund wordt door hits’.

Tot nu toe zijn er vier Nintendo Switch-spellen die deze status van 30 miljoen hebben bereikt, waaronder het razend populaire Mario Kart 8 Deluxe (61,97 miljoen).

De afbeelding toont Shigesato Itoi (links) en Shigeru Miyamoto (rechts)

Shigeru Miyamoto (rechts) en Shigesato Itoi (links).

Nintendo brengt elk kwartaal een lijst uit met de games die voor de Nintendo Switch het best verkopen. Ze hebben dit moment de volgende ‘gigahits’ uitgebracht:

  1. Mario Kart 8 Deluxe (2017) – 61,97 miljoen
  2. Animal Crossing: New Horizons (2020) – 45,36 miljoen
  3. Super Smash Bros. Ultimate (2018) – 34,22 miljoen
  4. The Legend of Zelda: Breath of the Wild (2017) – 31,85 miljoen

Miyamoto vindt de creatie van dergelijke hits ook belangrijk, omdat dit de makers van de game ook een goed gevoel geeft, vertelt hij aan Itoi: “Echt waar? Maar als er geen winst is, en het is gewoon break even, dan kost dat toch alleen maar energie? Ik weet zeker dat de mensen wie met wij samenwerkten zouden denken dat dat niet is waar we naar streefden.”

Maar dat niet alleen, het moet de mensen die het spelen ook aan het lachen maken. “Ik denk dat iedereen elke dag heel hard werkt om iets te maken dat verkoopt, dat een grote hit wordt en die spelers laat zeggen ‘ik kan niet stoppen met lachen’.”

Shigeru Miyamoto sluit af met dat een goede eigenschap van Nintendo is om ideeën te vinden die de potentie hebben om te groeien, en deze tot realiteit te maken. “Als niet iedereen vurig zoekt naar iets wat een grote hit kan worden, dan kijkt men er overheen – dus ik zorg er altijd voor dat ik het niet mis.”

Het interview was ter ere van Shigesato Itoi’s nieuwsplatform Hobonichi. Lees hier een Google Translate-vertaling van het interview.

Bron: Hobonichi (via Resetera)

Like dit bericht:

Over Erik

Erik is onze hoofdredacteur. Sinds 2010 schrijft hij over videospelletjes, en hij doet dit al meer dan tien jaar voor N1-UP. Pokémon Yellow was de reden dat hij verslingerd raakte aan games - en die droom om Pokémon Meester te worden, ebde nooit meer weg. Erik krijgt nog steeds kippenvel als hij aan die E3 2016-trailer van The Legend of Zelda: Breath of the Wild denkt.

Lees meer over Erik

Recente artikelen

Hoofdafbeelding bij Nintendo Switch 2-aankondiging volgt binnen een jaar

1

Nieuws Nintendo wil Switch 2-scalpers voorkomen door 'genoeg hardware te maken'

01-07-2024

1

Rik

Nintendo’s Raad van Bestuur heeft vier nieuwe leden

1

Nieuws Nintendo's Raad van Bestuur heeft vier nieuwe leden

29-06-2024

2

Rik

Wat speel je dit weekend? [29 juni]

2

Special Wat speel je dit weekend? [29 juni]

29-06-2024

5

Erik

Discussieer met ons mee! 1

reporterdavid

2 dagen geleden

#13920‍

1211 XP | 241 comments

Dan mogen ze opschieten. Tears of the Kingdom had in Mei "maar" 20 miljoen... of Metroid 4 daar overheen stapt? Tja, wie weet. Maargoed, ze hebben volgend jaar de Switch2 - of hoe dat ding ook gaat heten...." . Wie weet dat de nieuwe "Mario Kart 10" of 3D Mario het overtreft in het jaar. - als deze komt.