Nintendo of America had zorgen over Hyrule Warriors

  • Nieuws

  • 2 jun 24 om 15:02

  • Rik

  • 10

Inmiddels is Hyrule Warriors in succesvolle spin-off serie van The Legend of Zelda, maar voor de release van de eerste Hyrule Warriors was Nintendo of America alles behalve overtuigd van het concept.

Dit vertelt voormalige Nintendo of America-medewerker Kit Ellis in de Kit & Krysta podcast, die hij samen met oud-collega Krysta Yang startte na hun vertrek bij Nintendo. Volgens Ellis was Nintendo of America bezorgd over de kwaliteit van de eerste Hyrule Warriors en bang dat het de reputatie van het Zelda-merk zou aantasten. Er zouden zelfs stemmen zijn opgegaan om de spin-off niet op de Amerikaanse markt uit te brengen. Deze zorgen bleken achteraf onterecht: Hyrule Warriors wist binnen een maand maar liefst 1 miljoen exemplaren te verkopen op de Wii U. Een hele prestatie, aangezien er maar 13,5 miljoen Wii U’s verkocht zijn. Hyrule Warriors kreeg al snel een 3DS-port en kwam later ook naar de Nintendo Switch als Definitive Edition, met alle content en DLC’s van de Wii U en 3DS-versies.

De bewuste aflevering van de Kit & Krysta podcast.

In 2020 kwam er een vervolg uit: Hyrule Warriors: Age of Calamity. Deze game behield de hack ’n slash-gameplay van het origineel maar diende eveneens als prequel voor The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Age of Calamity verbrak alle records voor Musou-games en verkocht minstens 4 miljoen exemplaren, vier keer meer dan de gemiddelde Warriors-game.

Ben jij fan van de Hyrule Warriors spin-offs? Laat het ons weten in de comments!

Like dit bericht:

Over Rik

Rik is het typische gevolg van Satoru Iwata's Blue Ocean strategy: sinds Pokémon Diamond op de DS is hij verslingerd aan (Nintendo) games. Bij voorkeur speelt Rik games met grote werelden waar hij uren in kan verdwalen. Ook is Rik onze specialist op het gebied van Super Nintendo World en Nintendo's andere avonturen in de pretparkwereld.

Lees meer over Rik

Recente artikelen

TMNT: Splintered Fate komt 17 juli naar de Nintendo Switch

1

Nieuws TMNT: Splintered Fate komt 17 juli naar de Nintendo Switch

24-06-2024

0

Dennis

Launch trailer voor Star Wars Hunters

0

Nieuws Launch trailer voor Star Wars Hunters

03-06-2024

2

Rik

Nintendo of America geeft haar uithangbord een nieuwe kleur

0

Nieuws Nintendo of America geeft haar uithangbord een nieuwe kleur

02-06-2024

2

Rik

Discussieer met ons mee! 10

Selan

2 jun 24 om 15:10

#13693‍

2831 XP | 519 comments

Hyrule Warriors (Definitive Edition & Age of Calamity) en Fire Emblem Warriors zijn voor mij heerlijke games tussendoor. Fan service is top en de remix van bekende tunes zijn echt awesome. Ik vind dit soort spellen echt heerlijk om te spelen. Maar er mist er nog eentje. Één franchise met zoveel lore, characters en fantastische muziek die wat mij betreft ook een Warriors spin-off verdient. Xenoblade Warriors - kom maar door! (Oh en Golden Sun Warriors xD)

N2up

2 jun 24 om 17:38

#13694‍

1569 XP | 307 comments

Age of Calamity was t al waard om te spelen voor t verhaal en de cutscenes alleen al zelfs als je geen fan bent van de genre zoals ik.

Hoopte op een vervolg om te zien hoe de events uit TotK zich in die wereld zouden uitpakken

Yosher

2 jun 24 om 21:12

#13695‍

6001 XP | 1113 comments

Hyrule Warriors is well echt tof, ik heb me met beide games enorm gemaakt. Fire Emblem Warriors niet zo, omdat ik gewoon minder met die reeks heb. 

Zelf zou ik nog steeds eens een Mushroom Kingdom Warriors willen. Ik weet dat het een stuk meer cartoony is dan alle huidige Warriors games (correct me if I'm wrong), maar ik zie er wel veel potentie in. Ik denk niet dat het zal gebeuren maar je weet maar nooit. 

rob1N

3 jun 24 om 00:13

#13696‍

5639 XP | 1087 comments

soms denk ik dat al die critici bij Nintendo wat minder kritisch mogen zijn omdat er dan meer doorgelaten wordt dan wat we uiteindelijk krijgen. Natuurlijk is er een bepaalde waarborging voor kwaliteit, maar ik denk dat ze dit soms wel wat té serieus nemen daar.

N2up

3 jun 24 om 02:26

#13697‍

1569 XP | 307 comments

T spel is uiteindelijk gewoon uitgekomen. Dus tenzij je een voorbeeld hebt van een spel dat goed zou zijn maar dat geblokkeerd is weet je eigenlijk helemaal niet of ze te kritisch zijn.

Als de IP waardeloos wordt kan Nintendo de deuren sluiten, dus ze moeten wel kritisch blijven voor er weer cd-i zelda games komen.

Musou en Zelda is nou ook niet weer een inkopper. Kan me makkelijk voorstellen dat er bezwaren zouden zijn

Yosher

3 jun 24 om 06:31

#13698‍

6001 XP | 1113 comments

Tegenwoordig is het sowieso moeilijk om hier een voorbeeld van te noemen maar vroeger had je bijvoorbeeld Nintendo Puzzle Collection (GameCube), Mother 3, Mario Super Pictoss (SNES), en waarschijnlijk nog wel meer dat nooit buiten Japan is uitgekomen. En die lijst wordt alleen maar langer als je games telt die wel in Amerika uitkwamen maar niet in Europa. Voor Amerika specifiek was er zelfs Xenoblade Chronicles voordat Operation Rainfall gebeurde. 

Maar ik snap wel waarom zo soms wat terughoudend zijn. 

rob1N

3 jun 24 om 18:14

#13701‍

5639 XP | 1087 comments

Een hoop games zijn nooit buiten Japan uitgekomen omdat ze het bijvoorbeeld niet 'geschikt' vonden voor de westerse markt. Maar Hyrule Warriors is dus een voorbeeld van wat ik bedoelde. Ik zal het inderdaad nooit weten of die games wel of niet beoeind genoeg waren als ze nooit uitgekomen zijn, maar wie bepaald voor ons of wij het wel of niet leuk vinden? 

Rik

3 jun 24 om 21:14

#13702‍

4848 XP | 679 comments

Nintendo dus

Nee, beetje flauw antwoord maar het komt er uiteindelijk op neer of ze intern verwachten of een game de moeite van het lokaliseren waard is. Je kunt in principe voor elk spel wel een paar honderd geïnteresseerden vinden in Europa, maar weegt dat ook op tegen de vertaal- & marketingkosten die Nintendo moet maken? Als het antwoord 'nee' is, zal de game hier niet uitkomen.

Dat is ook de reden waarom Europa vroeger zoveel releases miste die wel naar Amerika kwamen: hier moest er naast een Engelse versie ook nog een Spaanse, Duitse, Franse, Italiaanse, enz. vertaling gemaakt worden. Xenoblade is dan weer het tegenovergestelde verhaal: daar vertrouwde Nintendo of America het niet maar was Nintendo of Europe wél bereid om de vertaalkosten te maken (want anime was hier al populairder).

rob1N

5 jun 24 om 00:51

#13704‍

5639 XP | 1087 comments

Met overkoepelende franchises zoals Smash en Mario Kart is het tegenwoordig ondenkbaar om exclusives enkel in japan te houden. Toegegeven: vroeger had ik nog geen weet van bijvoorbeeld Mother/Earthbound. Pas toen Ness in Smash kwam, was ik nieuwsgierig naar de franchise geworden en vond ik het lame dat die games dus nooit naar Europa zijn gekomen. 

Rik

5 jun 24 om 01:02

#13705‍

4848 XP | 679 comments

De opkomst van het internet speelde daar natuurlijk ook een grote rol in, tegenwoordig weten we het hier binnen een kwartier als er een niche-titel wordt aangekondigd door een Japanse kleine studio, waar we dat pak 'em beet 20 jaar geleden nooit zouden meekrijgen.

Maar je hebt ook gelijk met Smash, hoor. Nintendo heeft zelf toegegeven dat de Westerse releases van Earthbound, Fire Emblem en de terugkeer van Kit Icarus allemaal te danken zijn aan de Smash Bros.-serie.