De Japanse politie heeft een man gearresteerd die het hoofdkwartier van Nintendo in Kyoto bedreigde met bomaanslagen.
Dat blijkt uit berichten van lokale media. De politie van Kyoto heeft op 12 mei een werkloze man van 27 gearresteerd. De verdachte wordt ‘het verhinderen van economische activiteiten’ ten laste gelegd. De Japanner zou verschillende enveloppen hebben verstuurd naar het hoofdkwartier van Nintendo waarin brieven met de volgende strekking zaten:
Ik ga jullie allemaal opblazen!
Mijn plannen kunnen niet meer verhinderd worden.
Ik heb al meerdere bommen geïnstalleerd op jullie bedrijfsterrein!
Naar aanleiding van deze laatste brief schakelde Nintendo op 16 maart de politie in, die eenheden naar het Nintendo-kantoor stuurde voor onderzoek. Er zijn tijdens dat onderzoek geen explosieven aangetroffen. De Japanse politie doet nog altijd onderzoek naar het voorval. Aangezien de verdachte inmiddels heeft bekend dat hij de brieven heeft verstuurd, focust het onderzoek zich vooral op de motieven van de verdachte.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
13 mei 2026
#20968
2860 XP | 560 comments
Benieuwd wat t motief is dit keer.
14 mei 2026
#20970
8723 XP | 1623 comments
Opgeblazen ego.
14 mei 2026
#20971
9294 XP | 1798 comments
Zou mooi zijn als ie met Bob-Ombs het gebouw aan zou vallen