Guerrilla Games praat over LEGO Horizon Adventures op Switch

  • Nieuws

  • 23 jun 24 om 15:24

  • Rik

  • 0

De aankondiging van LEGO Horizon Adventures deed nogal wat stof opwaaien: Playstation-studio Guerrilla Games brengt onverwachts een Playstation-IP uit op de Nintendo Switch. De Japanse publicatie Famitsu wilde hier wel wat meer over weten.

Daarom onderwierp Famitsu James Windeler, die de titel van Narative Director draagt binnen Guerrilla Games, aan een interview. De keuze voor een release op de Nintendo Switch vloeide uiteindelijk voort uit de wens om de Horizon-serie toegankelijker te maken voor een groter publiek. In een eerder interview gaf Windeler al aan dat deze wens ook de leidende draad was bij de ontwikkeling van de gameplay. Hieronder volgt een vertaling van het interview:

Het was verrassend om te zien dat Horizon, dat bekend staat als een first-party serie van Sony Interactive Entertainment, ook naar de Switch wordt gebracht. Was er enige weerstand tegen het uitbrengen van deze game op concurrerende hardware? Wat voor discussies waren er?

De samenwerking met Nintendo was echt een spannende en unieke kans. Dat Nintendo dit project accepteerde, was een bemoedigende ervaring die we serieus hebben genomen.

Een belangrijk doel dat we voor dit spel stelden, was “het bereik van Horizon voor gamers vergroten”. We wilden dat meer mensen kennis zouden maken met onze spellen.

Je kunt bijvoorbeeld op de bank zitten en samen met je vrouw spelen, of samenspelen met hardcore fans van Horizon aan de andere kant van de wereld. Ik heb een nichtje van 11 en een nichtje van 8, maar omdat alle spellen die ik heb gemaakt voor oudere doelgroepen zijn, heb ik [nog] niet met ze kunnen spelen.

Toen we erover nadachten om een gezinsvriendelijk spel te maken dat ook door deze kinderen kan worden gespeeld, leek het ons een geweldige keuze om het [ook] op de Nintendo Switch uit te brengen.

Was dit de eerste keer dat je een spel voor de Switch maakte? Was de ontwikkeling moeilijk?

Voor mij was het de eerste keer, maar veel leden van ons team hadden al ervaring met het ontwikkelen voor de Switch, dus het was niet bijzonder moeilijk.

Ongeacht de hardware hebben we veel aandacht besteed aan het feit dat dit spel bedoeld was om “Horizon bij zoveel mogelijk mensen te brengen”. We wilden de controls simpel houden. Dat was misschien een primeur voor ons, maar we zagen het als een positieve kans in plaats van een moeilijkheid tijdens de ontwikkeling.

Wat betreft het ontwikkelen voor de Switch, hebben we zeer behulpzame ondersteuning gekregen van Nintendo.

LEGO Horizon Adventures komt later dit jaar uit op de Nintendo Switch en concurrerende platforms.

Ben jij al bekend met de Horizon-serie? Laat het ons weten in de comments!

Bron: Famitsu via nintendoeverything.com

Like dit bericht:

Over Rik

Rik is het typische gevolg van Satoru Iwata's Blue Ocean strategy: sinds Pokémon Diamond op de DS is hij verslingerd aan (Nintendo) games. Bij voorkeur speelt Rik games met grote werelden waar hij uren in kan verdwalen. Ook is Rik onze specialist op het gebied van Super Nintendo World en Nintendo's andere avonturen in de pretparkwereld.

Lees meer over Rik

Recente artikelen

Capcom heeft geen plannen om te stoppen met fysieke game-releases

0

Nieuws Capcom heeft geen plannen om te stoppen met fysieke game-releases

23-07-2024

1

Rik

Infographic toont alle games uit Nintendo Direct van juni

4

Nieuws Infographic toont alle games uit Nintendo Direct van juni

23-06-2024

1

Rik

Capcom legt uit waarom Monster Hunter Stories 1 een Switch-port kreeg

2

Nieuws Capcom legt uit waarom Monster Hunter Stories 1 een Switch-port kreeg

23-06-2024

2

Rik

Reageer als eerste!