De aankondiging van LEGO Horizon Adventures deed nogal wat stof opwaaien: Playstation-studio Guerrilla Games brengt onverwachts een Playstation-IP uit op de Nintendo Switch. De Japanse publicatie Famitsu wilde hier wel wat meer over weten.
Daarom onderwierp Famitsu James Windeler, die de titel van Narative Director draagt binnen Guerrilla Games, aan een interview. De keuze voor een release op de Nintendo Switch vloeide uiteindelijk voort uit de wens om de Horizon-serie toegankelijker te maken voor een groter publiek. In een eerder interview gaf Windeler al aan dat deze wens ook de leidende draad was bij de ontwikkeling van de gameplay. Hieronder volgt een vertaling van het interview:
Het was verrassend om te zien dat Horizon, dat bekend staat als een first-party serie van Sony Interactive Entertainment, ook naar de Switch wordt gebracht. Was er enige weerstand tegen het uitbrengen van deze game op concurrerende hardware? Wat voor discussies waren er?
De samenwerking met Nintendo was echt een spannende en unieke kans. Dat Nintendo dit project accepteerde, was een bemoedigende ervaring die we serieus hebben genomen.
Een belangrijk doel dat we voor dit spel stelden, was “het bereik van Horizon voor gamers vergroten”. We wilden dat meer mensen kennis zouden maken met onze spellen.
Je kunt bijvoorbeeld op de bank zitten en samen met je vrouw spelen, of samenspelen met hardcore fans van Horizon aan de andere kant van de wereld. Ik heb een nichtje van 11 en een nichtje van 8, maar omdat alle spellen die ik heb gemaakt voor oudere doelgroepen zijn, heb ik [nog] niet met ze kunnen spelen.
Toen we erover nadachten om een gezinsvriendelijk spel te maken dat ook door deze kinderen kan worden gespeeld, leek het ons een geweldige keuze om het [ook] op de Nintendo Switch uit te brengen.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!