Wat vind jij van The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom?

  • Special

  • 19 mei 23 om 09:13

  • Erik

  • 3

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom ligt nu een week in de winkelschappen. Een briljant vervolg dat iedereens verwachtingen lijkt te overstijgen. Maar wat vind jij eigenlijk van Tears of the Kingdom?

Op 12 mei 2023 was het eindelijk zo ver: het vervolg op Breath of the Wild lag eindelijk in de schappen. Nu, bijna een week later, hebben we allemaal al flink van kunnen genieten. Deel je ervaring, je mooiste moment, een verrassende nieuwe vaardigheid of hetgeen wat je er zo leuk aan vindt. En als je er iets toch wat stommer aan de game vindt (boe), zeg het gerust. Laat je hart spreken. Er is maar één regel: vermijd grote verhaalspoilers – zodat iedereen met een gerust hart je lofzang kan lezen. Lees om jezelf op te warmen alvast onze review.

Wat vind jij van Tears of the Kingdom? De N1-UP-redactie trapt af.

Mitch

Vanaf 2500 meter hoogte naar beneden duiken en diep onder de grond landen is nu al een van mijn favoriete gaming momenten. Dat dit kan op een Nintendo Switch is ronduit zwarte magie.

Deze Zelda biedt ongekende vrijheid en een gigantische wereld met overal iets te beleven. Wat Nintendo heeft gedaan met Tears of the Kingdom overtreft mijn stoutste verwachtingen. Ik heb werkelijk geen flauw benul wat het Zelda-team hierna nog kan doen. Het voelt alsof ze alles in TotK gestopt hebben.

Erik

Inmiddels ben ik aanbeland in Goron Stad, en ik geniet nog altijd met volle teugen. Op mijn weg naar deze plek, kwam ik iets tegen waarvan mijn hart een beetje oversloeg. Hebben ze dat nou écht toegevoegd aan de game? Ik ben nog niet achter het antwoord, maar ik kan niet wachten om op onderzoek uit te gaan. Momenten als deze blijven maar komen in Tears of the Kingdom en ik ben nog lang, lang niet klaar.

Mitch: “Deze Zelda biedt ongekende vrijheid en een gigantische wereld met overal iets te beleven.”

Rik

Tears of the Kingdom… Tja, die game doet toch wat met je hoor. Zo liep ik pas met de hond en zag ik een dennenappel op de grond liggen. Mijn eerste reactie was gelijk ‘oeh, oprapen en in een kampvuurtje gooien’. Niet gedaan natuurlijk (ik had immers geen flintstone bij me om vuur te maken), maar het geeft wel aan hoe verslavend en natuurlijk het systeem van TotK weer aanvoelt. Op moment van schrijven ben ik zo’n 25 uur onderweg en volg ik braaf de suggestie van de game om naar [spoiler-locatie] te gaan. Dit zal zich ongetwijfeld ontvouwen in de eerste grote story-sequence, maar dat wil ik nog helemaal niet! Dus sorry Tulin, je zult nog even geduld moeten hebben. Ik ben nog even wat meer van Hyrule aan het verkennen en wat blessings en gear aan het verzamelen voor jouw uitdaging.

Ik begin overigens een beetje een haat-liefde verhouding te krijgen met de TotK-thread in onze gezellige Koopa Café-discord. Ook al ben ik 25 uur onderweg (halverwege voor menig AAA-game), ik zie mensen het telkens maar hebben over zaken die ik zelf nog helemaal niet ontdekt heb. Ook ben ik nog amper ondergronds geweest, en, en… wat zit deze game BOMvol content!

Kitty

Riks verhaal komt me wel bekend voor. Zo keek ik in het echte leven naar een gladde muur en bedacht dat ik daar niet tegen omhoog kan klimmen. Kan ik ook niet, maar de rest van de muren kom ik ook niet op.

In het begin van het spel was ik een beetje overrompeld door de Ultrahand ability. Het voelde alsof alles ineens een bouwset was, wat een totaal ander soort creativiteit vraagt dan de vaardigheden uit Breath of the Wild. Dus ik was niet meteen fan. Na zo’n tien uur spelen begon ik er pas echt in te komen, en nu wil ik er niet meer uit. Ik heb er nu zo’n dertig uur in zitten en geniet met volle teugen. Er is véél meer te doen dan in BotW, en volgens mij ligt de moeilijkheidsgraad ook wel een tandje hoger. En… de soundtrack is echt met sprongen vooruit gegaan.

Kitty: “Ik heb er nu zo’n dertig uur in zitten en geniet met volle teugen.”

Evelyne 

Als deze Zelda voor één persoon gemaakt zou zijn, ben ik het wel. Waarom? De creatieve mogelijkheden zijn eindeloos! Ik heb nog niet veel gespeeld maar ik heb ontzettend veel lol gehad met de Koroks die ik in mijn zelfgebouwde trein vervoerde of met mijn nieuwe wapen, dat ik zelf het kei-hardezwaard genoemd heb! Jouw fantasie kun je eindeloos uiten in deze prachtige Zelda-wereld. Ik moet nog wel wennen aan de nieuwe krachten die je krijgt en gebruikt door middel van de magische arm, maar het is zo vet!

Verder ben ik al redelijk wat lag momentjes tegen gekomen wat ik jammer vind maar dat haalt de lol zeker niet weg. Wanneer ik weer tijd heb om te spelen ga ik eens kijken hoe lang mijn wapen kan worden.. en of ik een Pokémon kan maken door spullen te combineren of misschien wel een erebeeld voor Mipha.. Ik hoop dat ik de Zora’s snel ontmoet, ik kan niet wachten om te weten wat het verhaal dit keer is.. En natuurlijk hoop ik op meer Mipha, maar ik snap dat die kans klein is. Ik probeer zoveel mogelijk tijd te maken maar door persoonlijke omstandigheden kan ik nog weinig zeggen over het verhaal. Het begint sterk natuurlijk maar hoe het verder loopt weet ik nog niet.

Robin

Enkele jaren terug wisten titels zoals Fire Emblem: Three Houses, Monster Hunter Rise, Super Smash Bros. Ultimate mij enorm te grijpen. Het waren games die ik niet los wilde laten. Games zoals Animal Crossing of één van de Xenoblades. En hoewel dit niet per se gebeurt (wel vaak op de Nintendo Switch maar hey, goede games) weet Tears of the Kingdom dit ook voor mij te doen. Waar voor mij Breath of the Wild uiteindelijk veel minder was, is Tears of the Kingdom heel snel in mijn lijstje van favoriete Switch games aan het groeien. Niet alleen hoe de wereld van Breath of the Wild toch genoeg is veranderd, maar ook het sterke verhaal dat wordt verteld maakt deze titel voor mij een genot om te spelen. En als ik even kijk aan de kant van gameontwikkeling dan denk ik: hoe hebben ze dit voor elkaar gekregen!? Het is ‘peak game design’ en ‘engineering wizardry’.

Robin: “Waar voor mij Breath of the Wild uiteindelijk veel minder was, is Tears of the Kingdom heel snel in mijn lijstje van favoriete Switch games aan het groeien.”

En nu is het jouw beurt! Vertel ons wat jij van Tears of the Kingdom vindt!

Like dit bericht:

Over Erik

Erik is onze hoofdredacteur. Sinds 2010 schrijft hij over videospelletjes, en hij doet dit al meer dan tien jaar voor N1-UP. Pokémon Yellow was de reden dat hij verslingerd raakte aan games - en die droom om Pokémon Meester te worden, ebde nooit meer weg. Erik krijgt nog steeds kippenvel als hij aan die E3 2016-trailer van The Legend of Zelda: Breath of the Wild denkt.

Lees meer over Erik

Recente artikelen

Hoofdafbeelding bij Ontdek Endless Ocean: Luminous in uitgebreide overzichtstrailer

0

Media Ontdek Endless Ocean: Luminous in uitgebreide overzichtstrailer

18-04-2024

1

Erik

Mortal Kombat 1 komt naar de Nintendo Switch

2

Media Mortal Kombat 1 komt naar de Nintendo Switch

19-05-2023

4

Dennis

Fan Friday: De Bokoblin Talus uit Tears of the Kingdom

1

Special Fan Friday: De Bokoblin Talus uit Tears of the Kingdom

19-05-2023

5

Rik

Discussieer met ons mee! 3

Arkalay

19 mei 23 om 15:02

#9949‍

278 XP | 53 comments

Ik vind het zo'n bizar goede game met zo ontiegelijk veel content. Had dit nooit durven dromen. Sick verslaafd.

Paul

19 mei 23 om 17:47

#9954‍

3799 XP | 658 comments

Het is best een prestatie te noemen ja. Het heeft ook z'n ontwikkeltijd gehad en het is een paar keer uitgesteld, maar dan heb je ook wat.

Nintendo laat weer eens zien hoe het moet. Ik ben benieuwd hoe de serie zich verder ontwikkeld. 

Yosher

20 mei 23 om 01:10

#9958‍

5852 XP | 1084 comments

Ben toch al een tijdje op weg in de game en heb nog zo veel te ontdekken. Denk dat ik na deze game niet meer terug kan gaan naar Breath of the Wild, want de variatie in TotK is echt iets dat BotW enorm miste. Al is TotK ook nog niet perfect; dat hele wapen systeem waar alles na een paar klappen kapot gaat is nog steeds ontzettend irritant. Niet irritant genoeg om de game af te schrijven (bij lange na niet zelfs), maar het blijft toch vervelend om elke keer weer met die wapens te zitten klooien.

Voor iemand als ik, die niet echt creatief is, voegt dat hele gebeuren rondom het bouwen van je eigen creaties ook niet echt veel toe. Daarnaast, je bouwt iets, daarna ga je weer verder en je bouwsel is verdwenen. Dan heb ik sowieso al niet eens zin om iets te bouwen want je bent het daarna ook zo weer kwijt. Ik bouw daarom ook eigenlijk alleen maar als het echt moet of als het het makkelijker maakt om ergens te komen (vaak is dat vooral gewoon een veel te grote brug).

Maar al met al ben ik zeker weten te spreken over de game hoor. De controls zijn wederom top, het verhaal is leuk (al vind ik het persoonlijk wel een tikkeltje lui aanvoelen dat ze weer zo'n memory systeem hebben ingevoerd), het is leuk om te zien hoe de wereld zich na BotW heeft ontwikkeld (of wat de Upheaving met de wereld heeft gedaan), het vecht systeem is, op het wapen-breek systeem na, weer echt tof. En alles ziet er ook gewoon gelikt uit, op af en toe wat frame drops na.