Hoofdafbeelding bij Prijsvraag: Win Super Mario Bros. Wonder

Prijsvraag: Win Super Mario Bros. Wonder

  • Prijsvraag

  • 21 sep 23 om 09:00

  • Erik

  • 40

Op 20 oktober verschijnt Super Mario Bros. Wonder. Win deze veelbelovende Nintendo Switch-titel met onze prijsvraag!

Jawel, in samenwerking met onze vrienden van Nintendo Benelux mogen wij één fysiek exemplaar van Super Mario Bros. Wonder weggeven. Dit betekent dat jij dé eindejaarstitel van 2023 misschien wel voor niks, noppes en nada in huis hebt.

Bekijk ter voorbereiding gerust de Nintendo Direct van 31 augustus terug.

Hoe win ik Super Mario Bros. Wonder?

Glad you asked! Wij zijn op zoek naar een antwoord op de volgende vraag:

In Super Mario Bros. Wonder kan Mario in een olifant veranderen door een olifantappel in te slikken. Als olifant kan hij water spuiten en vijanden uit de weg beuken. Als jij namens Nintendo een nieuwe power-up voor een 2D Mario-spel mag verzinnen, hoe zou die dan precies werken? En hoe zou die eruit zien?

Deel je antwoord in de reacties van dit bericht. Laat hierbij al je creativiteit gaan: alles kan en alles mag – als je het maar typt! Afbeeldingen zijn foei. Uit de winnaars kiezen wij de allerleukste. Die ontvangt niet alleen de game, maar onze huiskunstenaar Evelyne (niet de minste) maakt ook een epische tekening van de winnende power-up.

Je hebt tot en met zondag 8 oktober om mee te doen. Wij kiezen daarna zo snel mogelijk een winnaar uit, zodat je de game (onder voorbehoud) op release in huis hebt!

Spelregels

  • Je moet lid zijn van N1-UP om een reactie te kunnen plaatsen. Nog geen lid? Je kunt je hier (gratis) registreren!
  • Je mag maar één keer meedingen naar de prijzen. Wij checken alles – dus cheaten heeft geen zin.
  • Over de uitslag van de prijsvraag kan niet worden gecorrespondeerd.
  • Crewleden, moderators en/of admins van N1up.nl zijn uitgesloten van deelname. Dit geldt ook voor medewerkers van Nintendo Benelux.
  • N1-UP is niet aansprakelijk voor schade, ongevallen, kosten of lasten, wat ook de aard of reden ervan is, die voortvloeien uit of op enige andere wijze verband houden met de actie.
  • We nemen achteraf contact met je op voor de verzendwijze.

Super Mario Bros. Wonder is de nieuwste telg in de 2D Mario-franchise. De grootste nieuwe toevoeging zijn de Wonderbloemen: als je deze aanraakt, kan het level helemaal op zijn kop gaan. Het is het eerste grote Mario-spel sinds 1995 waarin Charles Martinet niet meer de stem van de besnorde loodgieter vertolkt.

Super Mario Bros. Wonder verschijnt op 20 oktober 2023 voor de Nintendo Switch.

Like dit bericht:

Over Erik

Erik is onze hoofdredacteur. Sinds 2010 schrijft hij over videospelletjes, en hij doet dit al meer dan tien jaar voor N1-UP. Pokémon Yellow was de reden dat hij verslingerd raakte aan games - en die droom om Pokémon Meester te worden, ebde nooit meer weg. Erik krijgt nog steeds kippenvel als hij aan die E3 2016-trailer van The Legend of Zelda: Breath of the Wild denkt.

Lees meer over Erik

Recente artikelen

Demo en trailer voor Romancing SaGa 2: Revenge of the Seven

0

Nieuws Demo en trailer voor Romancing SaGa 2: Revenge of the Seven

19-09-2024

2

Rik

Hoofdafbeelding bij Pikmin 1+2 krijgt Nederlandse taaloptie in nieuwe update

1

Nieuws Pikmin 1+2 krijgt Nederlandse taaloptie met nieuwe update

21-09-2023

3

Erik

Mario Kart 8 Deluxe DLC krijgt fysieke gamecard in Japan

2

Nieuws Mario Kart 8 Deluxe DLC krijgt fysieke gamecard in Japan

21-09-2023

2

Thijmen

Discussieer met ons mee! 40

Aqua

21 sep 23 om 09:43

#11533‍

15 XP | 3 comments

Als Mario tegen een ? Block springt, dan is er een kans dat er een papieren bloem uit komt. Die papieren bloem is gemaakt via origami. Pakt Mario de bloem dan verandert hij in Paper Mario! Met zijn hamer kan hij dan vijanden pletten. En verborgen gangen ontdekken door met een supersonische hameraanval de grond te breken op zwakke plekken, waar al scheuren in de grond zitten als aanwijzing. Dan kan hij zomaar een grot met zeldzame items of een geheim level vinden. Deze power-up werkt totdat Mario door een vijand geraakt wordt. 

WoutBurger

21 sep 23 om 11:03

#11534‍

144 XP | 26 comments

Vroeger op school deed ik niets anders dan op school zelf levels tekenen in mn rekenschrift ipv opletten.

Ik tekende hele Mario games met levels en power-ups ook zelf verzonnen!

Als ik nu een nieuwe power-up voor Mario Moest verzinnen  dan zou het de Spring schoenen verzinnen!Met deze geveerde schonen kan Mario 4x zo hoog springen! Hoe langer je de springknop ingedrukt houd hoe hoger Mario komt!

Als je dan weer op de grond terecht komt ontstaat er een schokgolf die alle vijanden tijdelijk verlamd

Icelos

21 sep 23 om 17:03

#11549‍

2768 XP | 255 comments

Haha, hoe herkenbaar! Mario-levels tekenen in een rekenschrift ^^.

basvoet

21 sep 23 om 11:27

#11536‍

15 XP | 2 comments

Ik zou de 3D platformers remixen tot een 2D game. Denk aan de Cappy-transformaties uit Odyssey, de werelden en ondersteboven-zwaartekracht uit Galaxy, Peach’s kasteel als hub-wereld uit Mario 64. Ik denk dat dit een feest van herkenning wordt maar toch vernieuwend in een 2D omgeving!

basvoet

21 sep 23 om 11:31

#11537‍

15 XP | 2 comments

Nu ben ik nog vergeten mijn powerup te vermelden! Naast de vuurbloem en ijsbloem zou ik gaan voor de Paardenbloem. Aangezien Mario in Wonder in een olifant kan veranderen, is een paard helemaal niet meer zo raar! Daarmee kan hij rennen als een paard en verre sprongen maken, maar hij is wel bang voor muisjes en andere kleine beestjes (denk aan goomba’s en koopa’s)!

Apenknul

21 sep 23 om 12:45

#11538‍

4091 XP | 770 comments

De waterpaddestoel: een doorzichtig en vloeibare paddenstoel waarbij als Mario die aanraakt, Mario zelf helemaal vloeibaar en in water veranderd maar alsnog zijn eigen structuur behoud. Met waterballen die hij gooit als waterballonnen, schakelt hij vijanden uit, maar kan hij ook vuurballen van o.a. Bowser blussen. Rent hij op een volle vaart, dan kan Mario zijn vorm veranderen in een grote golf water om vijanden tegelijk mee te nemen, en ze dus niet een voor een uit te schakelen. Maar omdat Mario dus vloeibaar is, kan hij zich door verschillende kleine spleetjes heen wringen, waar hij zelfs met behulp van de mini mushroom niet door kon gaan.

romeetje

21 sep 23 om 12:53

#11539‍

10 XP | 1 comments

Superleuke actie!! Mijn power-up heet 'Tijdelijke Tornado-paddenstoel'. Wanneer Mario de Tijdelijke Tornado-paddenstoel oppakt, krijgt hij de kracht om in korte tijd te veranderen in een wervelende tornado. Zo kan je veel vijanden in een keer omverwerpen  

Deze nieuwe power-up voegt een satisfying en dynamische element toe aan 2D Mario-spellen, waardoor spelers nieuwe manieren krijgen om levels te verkennen en vijanden te verslaan. 

Lelystadse

21 sep 23 om 13:38

#11540‍

182 XP | 35 comments

Ik zou een  power up maken van een super snelle rolstoel puur omdat ik mezelf zo verplaats dagelijks en een beetje rolstoel humor mis ik wel bij Mario maar niet te min vermaak ik me prima met deze kerel!Met de rolstoel kan hij dan snel over  gevaarlijke  obstakels heen scheuren

N2up

21 sep 23 om 14:50

#11543‍

1689 XP | 331 comments

We kennen al de Super Crown die Toadette in Peachette doet transformeren.

Nu wil ik voor de sidescroller Mario games de "Koopa Krown" introduceren die Mario in Mawser verandert!

Je spuuwt geen vuurballen zoals bij de fire flower, je vuur-adem is meer zoals dat van Bowser in Smash bros: T blijft een tijdje en is alleen op korte afstand. Hiermee kan je voorwerpen sterk verhitten en doen smelten om nieuwe paden te creeren of zand in glas doen veranderen voor licht gebaseerde "puzzels" (naast natuurlijk vijanden raken).  Als Mawser breek je zo door de breekbare blokjes heen en kan je je terugtrekken in je schild om als een spinnend schild snel grote afstanden af te leggen en via schansen zo grote afgronden kan overbruggen (niet te vergeten dat alle vijanden onderweg een kopje kleiner gemaakt worden).Je beweegt wellicht wat langzamer wanneer je loopt, maar je bent praktisch een tank.

Natuurlijk ziet Mawser eruit als een mix tussen Mario en Bowser

 

Als je er helemaal een spel van wilt maken, dan is de grote slechterik uit t spel is een nieuw character van t type: DryBones die terwijl Bowser met Bowser Jr. op vakantie is via de Koopa Krown in DryBowser verandert en de Mushroom Kingdom in een woestijn probeert te veranderen door middel van een magische emmer zand. In elke level moet je een magische zandkorrel in plaats van een ster verzamelen. Uiteraard is de laatste level dan ook DryBowsers zandkasteel.

Kelly1984Zelda

21 sep 23 om 15:39

#11545‍

10 XP | 1 comments

Als niet alleen Mario fan maar ook een grote Zelda fanaat kan ik mijn antwoord natuurlijk niet anders weergeven dan een mini cross-over toe te voegen.

In mijn versie kan Mario namelijk uit een power up blok het heuze Master zwaard voor korte tijd bemachtigen waardoor hij tijdelijk het legendarische zwaard en bijbehorende hylian kledij aan krijgt en zijn vijanden met de al zo bekende "Haia"  kreten van Link neer maaid ⚔️

Yosher

21 sep 23 om 16:50

#11548‍

6163 XP | 1143 comments

Oeh, da's een lastige. Maar wellicht iets als de Friendship Flower? 

Wat het doet, is in principe niet echt een power up en het veranderd Mario ook helemaal niet. Wat het doet, is: je gooit het naar een vijand, en deze vijand wordt vervolgens vriendelijk. Deze volgt Mario dan rond, en afhankelijk van welke vijand het is kan deze op verschillende manieren helpen. Koopa kan zichzelf op vijanden afvuren als schild, Lakitu laat Mario gewoon op z'n wolkje om mee te vliegen terwijl hij zelf nog steeds Spiny Eggs gooit naar vijanden, Piranha Plant volgt Mario via de pijp systemen in te helpen en laat zien welke pijpen je wel een hier in kan gaan, etc. 

Niet echt het meest originele idee denk ik, maar lijkt me toch tof als het wordt gedaan. Zou natuurlijk iets zijn zoals in de Kirby games waarbij je vijanden kan bevrienden. Of zoals Cappy maar zonder het direct besturen van deze vijanden. 

Thornado

21 sep 23 om 19:04

#11553‍

15 XP | 3 comments

Ik zou voor het Pandapak gaan. Doordat Mario aan een magische bamboescheut knabbelt, veranderd hij in een zwart-witte pandabeer (met snor). 

Zijn kracht is dat hij van ieder platform afdondert, net als een echte pandabeer. Hierdoor kan Panda-Mario in de onderwereld van het level terechtkomen waar hij heel veel munten kan verzamelen. Iedere 1000 munten levert een donatie van Nintendo aan het WNF op.

MikeDesign

21 sep 23 om 20:08

#11554‍

10 XP | 1 comments

Blooper-flower

Als Mario hem oppakt schiet hij inkt-ballen net als met een vuur-bloemetje. Alleen in plaats van de vijand verbranden, maakt het ze in de war/blind. Had dit idee ooit gebruikt in een evenement van Rickachu, grappig dat ik hem nog weet. Haha!

AlicePink

21 sep 23 om 20:45

#11556‍

45 XP | 9 comments

In Super Mario Bros. 3 had je het item Music Box waarmee bepaalde vijanden in slaap vielen. Mijn bedachte power-up transformeert Mario in Music-Mario! Wanneer Mario tegen een ?-blok springt dan kan er zomaar een saxofoon uit komen. Als Mario de saxofoon aanraakt, begint hij erop te spelen. Daardoor komen er vele muzieknoten die Mario moet gaan verzamelen. Hoe meer hij er verzamelt, hoe sterker de muziekkracht wordt en dus hoe langer hij hem straks kan gebruiken. Na tien seconden verdwijnen de muzieknoten en kan Mario de muziekkracht gebruiken. Door de kracht te gebruiken kan hij vijanden met zijn prachtige gezang verleiden om de aanval te stoppen. Alle vijanden worden daardoor dus vriendelijk en laten Mario zo langs ze heen gaan. Natuurlijk gaat dit gepaard met een waar muzikaal spektakel. 

nassim

21 sep 23 om 22:25

#11557‍

10 XP | 1 comments

De SUPER HYPNO FLOWER! Waarbij Mario of andere characters de enemy’s kunnen laten vechten voor hen voor een bepaalde periode!🍄

Jerone

22 sep 23 om 07:05

#11560‍

476 XP | 66 comments

De schrale centenschraper Power-Up (een dikke zwarte bril). Mario beseft zich dat hij veel makkelijker coins kan verdienen door te beleggen in vastgoed in het Mushroom Kingdom. Goomba’s en Koopa’s verslaat hij door de huur van hun woningen spectaculair te laten stijgen.

Mitch

10 okt 23 om 17:20

#11759‍

3155 XP | 492 comments

roflmao

Quinten

22 sep 23 om 10:13

#11561‍

15 XP | 2 comments

De nieuwe power-up: Kart-up! Deze Kart-up item kan je krijgen als Mario tegen een block springt. De item ziet eruit als het standaard karretje uit Mario Kart 8 Deluxe. Vervolgens zit Mario in een kart en kan dit voor de komende 10 seconden gebruiken. Na 10 seconden is zijn brandstof op en loopt hij weer verder. Tijdens deze 10 seconden kan je 1x een mini-boost gebruiken om wat extra snelheid te maken voor een korte periode. De Kart-up werkt tot je een vijand aan raakt (je kan wel tegen muren aan knallen net als in MK8D). De kleur van het karretje is personage afhankelijk (Luigi groen, etc). Als Mario Kart fan lijkt het me geweldig om met de Kart-up even te racen in een 2D Mario-spel. Ook kan deze item voor nieuwe mechanics zorgen in de 2D Mario spellen. 

quickssilverr

22 sep 23 om 10:55

#11562‍

10 XP | 1 comments

Een nieuwe power up voor Mario zou zijn de Frozen Power Flower!

Oke, oke, hear me out: Mario springt tegen een power up blok en prrtprrtoin (insert geluidje voor de tevoorschijn komende power up) en er verschijnt een bevroren power bloem, de Frozen Power Flower! Mario springt op de blok, grijpt de bevroren power bloem, zijn outfit veranderd en dan heeft hij zijn nieuwe krachten: hij kan naar vijanden ijspegels schieten, of switchen naar ijsballen die hij gooit waardoor de vijanden tijdelijk bevriezen en niet kunnen bewegen.

Hoe vet is dat om een power up te hebben met een keuze uit twee mogelijkheden!De Frozen Power Flower is the way to go!

Tragnor

22 sep 23 om 17:59

#11568‍

10 XP | 1 comments

Honestly, gimme Wario en Waluigi, twee campaigns, Mario en Wario campaign, met elk hun “Player 2.” Laat de rivalry stralen tussen de twee groepen, enige requirement wat ik heb is, laat het niet te veel SA2 worden met de Hero en Dark story, that’s it really.

Gurpflurb

22 sep 23 om 19:13

#11569‍

74 XP | 10 comments

Mario is al jaren lang druk bezig met rennen, springen, vliegen, duiken, vallen, opstaan en weer doorgaan dat zijn lichaam wel wat rust verdiend. Daarom introduceer ik de Dream power-up.

 

Met deze power up kan Mario in slaap vallen en maakt hij een astrale projectje van hemzelf. Deze projectie kan niet geraakt worden door vijanden, maar kan zelf ook geen schaden doen tegen vijanden. Ook kan hij blokken niet vernielen, maar hij kan daar doorheen. Toch kan hij wel muntjes en andere verzamel objecten pakken. De projectie hoeft geen rekening te houden met de zwaartekracht en kan dus lekker rond zweven door het level.  Plus zijn projectie kan het lichaam op de plek brengen waar de projectie op dat moment bevind. Als hij dat doet dan wordt Mario wakker en gaat hij weer verder. Totdat je hem weer in slaap brengt.

 

Echter zijn er ook een paar nadelen. Zijn lichaam kan nog steeds geraakt worden door vijanden. Dus, je moet wel goed kijken waar je Mario in slaap brengt. Als Mario toch wordt geraakt verdwijnt de projectie per direct en ga je als Mario weer verder.De projectie kan ook niet te ver van zijn lichaam weggaan. De connectie van zijn lichaam blijft toch belangrijk anders kan Mario niet meer wakker worden.

 

 Deze power-up is juist sterk in het verkennen van levels en om Mario toch makkelijk te verplaatsen bij lastige sprongen. Echter moet je het niet hebben van zijn gevechtskunsten want de projectie slaat nog geen deuk in een pakje boter.

 

Dat is de inzending. Mogen de beste winnen.

Chaoko

22 sep 23 om 19:39

#11570‍

10 XP | 1 comments

Nieuwe power-up: Mecha Mushroom! 

Deze power-up item uit de ?-blok laat Mario en zijn vrienden veranderen in robots met kanon armen (Arm Cannon) of wapens (Dual Slinger). Bij Yoshi bijvoorbeeld via de mond (Mouth Cannon). Denk aan Mario + Rabbids Kingdom Battle / Sparks of Hope, waarin ze de uitrustingen vandaan kan halen. Met behulp van hun uitrustingen kunnen ze schieten (Mecha-shots) op diverse vijanden (o.a. Mecha-Koopa en Mecha-Bowser) in de levels. Dit zorgt voor zowel verfrissing in artstyle als nieuwe gameplay in 2D Mario-spel, vergelijkbaar met Megaman.

Naam van het spel wordt: Super Mario Bros. Mechabots!

Fl@ppy

23 sep 23 om 21:49

#11576‍

3274 XP | 636 comments

Na heel Mushroom kingdom wel gepijpt te hebben, jeweetwel pijpen controleren en repareren enzo en Peach voor de zoveelste keer gered te hebben is Mario er klaar mee. Hij doet zijn loodgieterspetje af en tuinbroekje uit. Het wordt tijd dat de bewoners van het paddestoelenkoninkrijk zichzelf leren verdedigen, zodat Mario ook met pensioen kan. Zijn laatste powerup brengt dan ook gelijk een heel ander type spel met zich mee. Luitenant Mario joins the party. Geeft les aan de natives over strategien, geeft fysieke training en vervolgens op de overworld speel je in advance wars stijl de battles, die je daarna in 2D levels kunt uitvechten. Luitenant Mario heeft in zijn ene hand een briefcase waar hij ontzettend hard mee kan slaan en in zijn andere hand een paintballgun waarmee hij de targets kan markeren. 

rob1N

24 sep 23 om 23:21

#11582‍

5902 XP | 1139 comments

"Na heel Mushroom kingdom wel gepijpt te hebben"

We hebben een winnaar dames en heren, stop maar met inzenden xD

Fl@ppy

25 sep 23 om 21:23

#11591‍

3274 XP | 636 comments

Thanks haha

lottebeintema

25 sep 23 om 19:18

#11590‍

10 XP | 1 comments

De power-up die ik heb bedacht is... de Disco Star!

De Disco Star power-up ziet eruit als een  discobal die je vaak ziet op feestjes, maar dan stervorming. Het is helemaal bedekt met knipperende lampjes in alle kleuren van de regenboog!

Wanneer Mario de Disco Star pakt, wordt het feest! Hij verandert in een glimmende danser met een hippe discokleding en een funky hoed. Ook draagt hij glimmende dansschoenen die licht geven bij elke stap. Er begint vrolijke disco-muziek te spelen waar je spontaan ultra-blij van wordt tijdens het gamen!

Maar dan wordt het nog beter..., want vijanden worden namelijk niet meer boos zodra Mario de power-up heeft opgepakt. Ze vallen Mario niet meer aan! In plaats daarvan beginnen ze te dansen op het ritme van de muziek. Mario kan gewoon voorbijlopen terwijl de Goomba's hun beste Michael Jackson moonwalk doen.

Terwijl Mario rondhupst, schieten er lichtstralen alle kanten op, net als lasers op een concert. De omgeving wordt magisch verlicht met allerlei kleuren...

Mario begint automatisch zelf ook dansmoves te maken terwijl hij rondspringt en beweegt. Deze maken het spel nog vrolijker en grappiger!

Kortom, de Disco Star maakt Mario's avontuur super leuk, kleurrijk en feestelijk. Het is net alsof Mario een dansfeestje in het spel begint!

Ik hoop op het beste en reken maar dat ik ook mijn eigen dansfeestje ga geven thuis met mijn vrienden als ik dit spel mag winnen! (Plus de geweldige outfit natuurlijk)  ;-)

 

rob1N

26 sep 23 om 15:18

#11598‍

5902 XP | 1139 comments

De "1st-Person Power-up"

Het ziet eruit als een paddestoel met een grote bril op met dik zwart montuur. Deze zit verstopt in ?-blokken.

Zodra Mario of een andere character deze power-up pakt, gaat het spel over in 1st-person view. Nu kan je recht voor je en achter je kijken en beperkt 3D lopen om zo achter of voor objecten te komen die je in sidescroll enkel voorbij zou kunnen lopen. Denk hierbij ook gelijk aan verstopte items die je anders niet kan zien, verborgen ingangen naar bonus-levels of een shortcut om een geheim level te ontgrendelen. Om terug te keren naar de gebruikelijke sidescroll view moet je wel de powerup opnieuw vinden en pakken.

NooNoo

27 sep 23 om 10:17

#11604‍

15 XP | 2 comments

De feestmuts: Als Mario de feestmuts pakt, verandert hij in Party Mario, met naast de feestmuts ook een snazzy glittercolbertje. Als Party Mario kan hij cupcakes gooien, met een kaarsje dat na twee seconden opbrandt waarna de cupcake ontploft. Hiermee dood hij alle vijanden in de buurt van de cupcake, maar hij kan ook obstakels zoals blokken verwijderen. Maar pas op, zorg wel dat je zelf niet in de buurt van de cupcake blijft, want Mario zelf is ook niet immuun!

Sharjah

29 sep 23 om 13:45

#11629‍

58 XP | 8 comments

Mijn zoontje van 9 jaar jong, zegt dat hij een regenboog power-up in het spel zou doen. Deze zit goed verborgen, maar als je deze power-up pakt. Dan verandert het spel in een Mario game van vroeger, hij bedoelt dat jij dan de art-style van dat Mario game speelt. Het kan zijn dat je zelfs de alle eerste Mario game speelt, of Mario64 aan het spelen bent, maar wel in de tijd van nu, met beter graphics! De reden dat hij hier is opgekomen, is omdat ik hem heb vertelt dat ze heel lang aan Mario Wonder hebben gewerkt. Daarom vindt hij dat alle Mario games erin voor moet komen LOL!

jaspervdbrink

29 sep 23 om 15:47

#11632‍

10 XP | 1 comments

Nieuwe power up: de springveer!

Het ziet er misschien uit als een normale grijze springveer maar hij kan super veel! Deze power up zal Mario meerdere krachten geven;

Hij kan veel hoger springen dan normaal, hij kan nog een sprong maken in de lucht en als hij in de lucht is kan hij een stampsprong naar beneden om een kleine aardbeving te creëren die alle vijanden op een korte afstand heeeeel hoog in de lucht laat vliegen.

Ik vind hem zelf super leuk en wel realistisch 😁

nintendolisax

29 sep 23 om 16:55

#11634‍

10 XP | 1 comments

De power-up die ik heb bedacht is de 'Magic Mirror'.De Magic Mirror is een schattige, knipogende spiegel met een kleurrijke kronkelende lijst. Zodra Mario de power-up oppakt, begint de spiegel te giechelen met een vrolijk gezichtje. De Magic Mirror geeft Mario de kracht om de eigenschappen van vijanden na te bootsen. Op deze manier vallen de vijanden Mario niet aan, want Mario is immers één van hen!

Als Mario de Magic Mirror activeert, begint zijn reflectie in de spiegel te dansen en rond te springen, alsof hij zich verheugt op de komende transformatie. Mario kan nu het uiterlijk en de vaardigheden van het dichtstbijzijnde vijandelijke wezen of object kopiëren. Als Mario een Goomba imiteert, begint hij met grappige, waggelende bewegingen te lopen en lijkt hij te struikelen bij elke stap. Als hij een Cheep Cheep imiteert, huppelt hij rond en spettert hij water als een vis uit de kom. 

De Magic Mirror past ook Mario's uiterlijk aan om op het vijandelijke wezen te lijken. Hij kan bijvoorbeeld een schild krijgen als een Koopa Troopa, een stenen uiterlijk krijgen zoals een Whomp of groene blaadjes aan zijn lichaam krijgen met een rood-wit gestippelde muts, zodat hij lijkt op een Piranha Plant.Tijdens het imiteren van vijanden kan Mario grappige geluiden maken, zoals geblub, of een gek Koopa Troopa geluidje. Ondertussen merkt geen enkele vijand dat Mario stiekem is getransformeerd en kan hij zo langs iedereen heenlopen!

De transformaties zijn tijdelijk en de power-up begint zijn werking te verliezen zodra de spiegel begint te gapen en zachtjes te snurken.

Als dit geen top idee is, weet ik het ook niet meer! 

DimardeKraker

2 okt 23 om 19:10

#11665‍

17 XP | 2 comments

 

Mijn power up: De Powerbrush/Krachtkwast

Omdat de nieuwste Mario game zo creatief is met allerlei nieuwe creatieve ideen wilde ik een Power-Up verzinnen die met creativiteit te maken heeft. Ook staat Nederland bekend om zijn schilders, dus kwa dat is het ook leuk om daar een Power-Up rond heen te maken. Dus hierbij de Powerbrush/Krachtkwast! 

 

Wat de Power-Up doet:

De Power-Up transformeert Mario in Painter Mario! Mario krijgt een leuke rode baret en verfschort aan en krijgt een vrolijke kwast waarmee hij op afstand verfklodders naar vijanden slingert. Gebaseerd op de kleur van de verf heb je verschillende effecten. 

⦁ Gele verf: Transformeerd elke vijand die er door geraakt word in een muntje.

⦁ Blauwe verf: Maakt vijanden langzamer. Zo kun je bijvoorbeeld Paratroopa's makkelijker als platform gebruiken omdat ze minder snel heen en weer vliegen.

⦁ Rode verf: Laat een vijand exploderen en raakt ook vijanden in de buurt.

⦁ Regenboogverf: Er is een kleine kans wanneer je een kleur kiest dat de verf regenboogkleurig is! Wanneer je een vijand hiermee raakt veranderd die in een Superster waarmee je tijdelijk onoverwinnelijk wordt!

 

Doordat je verschillende soorten effecten hebt kun je elke situatie weer anders aanpakken. Met elke kwastslag valt er wat verf op de grond, dus zo schilder je ook nog eens het level super kleurig! Ook al doe je een level meerdere keren met dezelfde Power-Up, is het elke keer toch weer net wat anders!

In sommige levels missen ook platformen die Mario moet inschilderen met de Krachtkwast. Zo kom je ook over grote gaten heen waar je normaal niet over zou kunnen gaan, of kun je op geheime plekken komen met lekker veel munten!

Hoe de Power-Up er uit ziet:

De Powerbrush/Krachtkwast lijkt een beetje op Bowser Jr's kwast in Super Mario Sunshine, maar dan een stuk kleiner en met twee schattige ogen zoals de meeste andere Power-Ups. Ook zijn de punten aan de zijkant weggehaald zodat niemand zich bezeert.

Waar de Power-Up vandaan komt: 

De Powerbrush/Krachtkwast Komt uit de fabriek van Professor E-Gadd. Hij werkte aan een nieuwe Kwast soort die vooral voor goede dingen kan worden gebruikt. Helaas is zijn fabriek ontploft en zijn de kwasten overal terechtgekomen. Zo vind Mario ze in allerlei verschillende levels!

 

Hopelijk vinden jullie mijn Power-Up idee leuk! Ik vond het gaaf om er eentje te verzinnen! Het is ook echt leuk om te zien met welke creatieve ideen iedereen aan komt zetten!

demolius

3 okt 23 om 12:28

#11671‍

16 XP | 1 comments

Als jij namens Nintendo een nieuwe power-up voor een 2D Mario-spel mag verzinnen, hoe zou die dan precies werken?

Ik zou een necromancer power up maken. Eentje waar als je een enemy verslaat hij voor jou gaat vechten echter om het niet te overpowerd te maken hebben deze hulpjes maar 1 jump en kunnen ze maar 1 enemy verslaan. Om enemies te kunnen verslaan krijg je bij deze power een kleine staff waar je mee kan slaan en enemies dus kan verslaan (het aantal keer dat je moet slaan verscheelt per enemy).Je kan maar een keer per 30 seconde een bff/boost krijgen, wanneer je een enemy verslaat krijg je 2 seconde de kans de buff/boost te activeren (de juiste button hiervoor is waarschijnlijk snelle dubbel actie button maar dat kan afwijken met wat beter kan zijn).Verschillende soorten enemys hebben andere bonussen wanneer ze als je hulpjes krijgt. springende/duikende enemies: hebben 2 extra jumpspassief lopende enemy: Hebben een speed boost zodra je ze verslaatachtervolgende enemies: Kunnen 2 enemies killenGeesten: zweven naar eerst volgende enemy en maken die bang waardoor die stil blijven staanvissen: zwemen naar volgende enemy wanneer die verslagen is laten ze kleine speedboost achterplanten: geven een tijdelijke hogere jump boostvliegende enemies: geven een hurkboost dat je je kleiner kan maken wanneer je buktzodra jouw karakter geraakt word net als bij alle andere superpowers raak je hem kwijt, mocht er nog een hulpje levend zijn maakt deze zijn taak af maar krijg jij er geen verdere buffs meer van.

En hoe zou die eruit zien?

zodra je een vraagtekenblokje activeert komt er een staf met een skullhandvat uit, dit is de necromancer power. Zodra je deze oppakt krijg je een stafje en een kleine cape zo kan je zien dat je de power hebt.Met de action button kan je slaan met je stafje verder blijven de andere interacties hetzelfde. Als ze enemies verslaat met je stafje of op een andere manier krijg je de buffs/boosts die bij deze enemy hoort. Door verschillende enemies verschillende buffs/boosts te geven hoop ik ook meer dynamiek in de game te brengen. Door er een timer op te gooien hoevaak je de buff/boosts krijgt moet je gaan nadenken welke wilt gebruiken. Met deze superpower kan het extra leuk worden hoe je hem het beste kan gebruiken en hoe je strategisch door de game heen kan komen. 

Hopelijk vinden mensen dit een leuke Power-up, ik vond het sowieso leuk om er over na te denken en bedenken hoe ik de power up de beste vormgeving kon geven. 

oldman86

3 okt 23 om 16:41

#11678‍

1191 XP | 223 comments

Ik zou als power up doen dat Mario of de andere gewoon dood gaan soort van poison power up je hebt er niks aan maar ja als je stiekem gewoon lol wil maken toch wel fun is

iRoc

5 okt 23 om 14:33

#11701‍

135 XP | 25 comments

Ik presenteer: Time Mushroom.

Hoe ziet het item eruit? De Time Mushroom ziet er uit als een traditionele mushroom met een grote klok op het bovenste deel. Een paarse mist bevind zich op de achtergrond van dit item waarin verschillende jaargetallen in en uit beeld “poppen”. Wanneer Mario het item gebruikt krijgt hij een soort steampunk achtige outfit met wederom een grote klok om zijn nek.

Werking: Dit item is heel ambitieus. Wanneer Mario de Time Mushroom oppikt, kan onze besnorde loot gieter het hele level manipuleren. Met een druk op de actie knop ga je zomaar 100 jaar de toekomst in (en weer terug), worden voorheen ontoegankelijke paden, toegankelijk door kwetsbare ruïnes en confronteer je gemummificeerde vijanden. Elk level waar de Time Mushroom aan bot komt heeft een andere kijk op de toekomst. Verlaten of futuristisch. Of misschien is het hele level totaal overnomen door Bowser en zijn minions en moet je sluipend door het level heen zonder gezien te worden, heeft Bowser dan toch gewonnen in die 100 jaar? Daar moet jij dan alsnog een stokje voor steken!

Ontdek wat tijd met het Mushroom Kingdom kan doen!

Peter

5 okt 23 om 17:14

#11705‍

10 XP | 1 comments

Mijn power-up heet de “Mamma Mia Pizza-Pasta” (natuurlijk wel uitspreken met een Italiaans Mario accentje!)

Uiterlijk: De "Mamma Mia Pizza-Pasta" is een vrolijk en kleurrijk bord met daarop een schattig pizzapuntje en spaghettisliertjes met schattig balletje gehakt (zoals de typische cute Mario power-ups)

Werking: Zodra Mario de "Mamma Mia Pizza-Pasta" oppakt, wordt het heel spannend…, want hoe zou de power-up zich ontwikkelen.. als pizza of als pasta? Het is elke keer weer een verrassing welke van de twee het wordt zodra Mario in aanraking komt met deze power-up! Mario transformeert hoe dan ook in een ware chef-kok!

Als eerste de uitleg overrrr… de pizza! Als de power-up zich ontwikkelt als de pizza dan gebeurt het volgende:

- Mario kan pizzatoppings zoals pepperoni en champignons afschieten om vijanden te verslaan en obstakels te doorbreken.

- Mario kan over een laagje gesmolten kaas glijden om snel door het level te bewegen. Dit geeft hem een snelheidsboost en maakt hem tijdelijk onkwetsbaar.

- Mario kan een draaiende tomatensaus-tornado creëren die vijanden opslokt en obstakels vernietigt terwijl hij zichzelf beschermt.

Ook zou het kunnen dat de power-up zich ontwikkelt als… pasta! In dit geval gebeurt er het volgende:

- Mario wordt supersterk en kan vijanden en obstakels met een enkele zwaai van zijn spaghettiarmen verslaan. Hij kan zelfs vijanden omwikkelen met slierten spaghetti.

- Mario kan kleine gehaktballetjes afschieten om vijanden te verwarren en tijdelijk te immobiliseren. 

- Mario kan zich aan haken en obstakels vastklampen met zijn spaghetti, waardoor hij nieuwe hoogten kan bereiken en geheime gebieden kan ontdekken.

Mario wordt dus een Italiaanse chef-kok met deze power-up, waarbij het een leuk verrassingselement is of je met de pizza of pasta aan de haal mag gaan! Gedurende de power-up hoor je vrolijke Italiaanse muziek en het geluid hiervan wordt langzaam minder naarmate de power-up aan zijn einde komt. Met deze power-up komt Mario’s Mamma Mia uitspraak eindelijk eens tot zijn recht 😄🍕🍝

DetectivePikachu

6 okt 23 om 19:15

#11717‍

466 XP | 81 comments

De Groene Buis power-up

Wanneer Mario de Groene Buis power-up heeft verandert hij in een echte loodgieter, inclusief bijbehorend gereedschap. Met deze power-up kan hij onder zijn voeten een buis omhoog laten komen. Dit doet hij met de springknop. Springen kan hij namelijk niet met al het gereedschap vanwege het gewicht en dus is zo’n buis zijn enige optie. Hiermee kan hij gebieden bereiken die anders onbereikbaar zouden zijn. Tevens is het ideaal voor als er vijanden op je af komen, want je gaat dan gewoon de lucht in. Al heeft de power-up wel een nadeel. Zit je in een grot en wil je de hoogte in, dan moet je uitkijken dat je niet geplet wordt tussen de buis en het plafond. Ook verdwijnt de buis na vijf seconden, wanneer je de springknop hebt losgelaten. 

Met het gereedschap dat Mario nu tot zijn beschikking heeft kan hij zijn tangen naar vijanden gooien. Door het gooien van het gereedschap wordt hij weer lichter en als het gereedschap op is, dan is de power-up uitgewerkt. Hij kan dan weer normaal springen en zal op eigen kracht de hoogte in moeten zien te komen. 

BlauweToad

6 okt 23 om 22:59

#11718‍

10 XP | 1 comments

Wat een leuke actie!

Mijn power-up is Tover-Mario, oftewel Abracadario (zeg dat maar eens 5 keer achter elkaar..).

De power-up verschijnt als een toverstokje, en als je die pakt krijgt Mario een tovenaarshoed, een cape, en een toverstok. In deze vorm kan Mario éénmalig zwaaien met zijn toverstok om een windvlaag naar zijn vijanden te schieten. Daarna kan hij de toverstok weggooien en die dus als wapen gebruiken. Als hij dat doet, verandert hij terug in de gewone Mario.

MAAR er is een twist: als Mario in zijn tovenaarsvorm een extra power-up pakt, dan verandert hij in een Bijzondere Tovenaar. Pakt hij bijvoorbeeld de vuurbloem, dan wordt hij de Vuurtovenaar, waardoor hij betoverde vuurballen kan afschieten. Deze power-up blijft geldig totdat Mario geraakt wordt door een vijand. 

Je hebt dus de basistovenaar met beperkte kracht, en de bijzondere Tovenaar met ongelimiteerde kracht. De uitdaging voor de speler zit erin om eerst de Toverstok te bemachtigen en niet door een vijand geraakt te worden zodat een tweede power-up toegevoegd kan worden. De verrassing zit 'm in de vele soorten tovenaars die Mario kan worden. 

Enne, wat roept Mario als hij Tovenaar is? "It's-a-me, Magico!"

Marlijn

8 okt 23 om 23:48

#11737‍

15 XP | 2 comments

Als ik een power-up zou kunnen toevoegen dan zou die de Glowshroom noemen 

Omschrijving power-up: 

De power-up ziet er uit als de normale super mushroom, maar dan doorzichtig en met een bron van licht dat uit power-up straalt. Wanneer je de power-up inneemt krijg je een mijnwerkers pakje aan en draag je een helm waar een bron van licht uitkomt in de richting waarna je kijkt. Als je in de richting kijkt van je vijanden en je houdt de A-knop ingedrukt creëer je een lichtflits ‘die vijanden voor enkele seconden doen verstijven’. Dit kan je ook doen als je springt, zwemt of een beweging maakt waarbij je niet op vaste grond staat. De flits heeft geen effect tegen spook achtige vijanden zoals: boo’s en peek a boo’s. De power-up is alleen te vinden in grotten en andere levels die zich onder de grond bevinden, maar kan in alle soorten levels goed van pas komen.