De aankondiging van Wolfenstein II: The New Colossus op de Nintendo Switch leek in eerste instantie een foutje. Het leek onmogelijk dat een next-generation shooter een transitie naar de Nintendo Switch zou overleven. Toen Panic Button met DOOM een technisch wonder verrichtte steeg de interesse in deze port aanzienlijk. Bijna een jaar na de release van de andere versies van het spel is de Switch-versie van Wolfenstein II: The New Colossus eindelijk verschenen. Heeft Panic Button wederom een wonder verricht of had men deze port beter achterwege kunnen laten?
Space race
Het eerste dat je nodig hebt om Wolfenstein II te starten is opslagruimte. De eShop-versie van het spel is in totaal net geen 22GB. De specificaties van de Switch leren ons dat het systeem standaard 30GB aan opslagruimte heeft. Wie de Switch al een tijdje in huis heeft, inclusief wat DLC en eShop games kan het spel zonder extra Micro SD Card eigenlijk niet spelen. Ten tweede is er het feit dat Wolfenstein II: The New Colossus onderdeel is van de Wolfenstein-reboot die in 2016 het levenslicht zag met Wolfenstein: The New Order. De nieuwe game gaat er qua verhaal en gameplay min of meer vanuit dat je bekend bent met het eerste deel. Gelukkig is er een kort filmpje aanwezig dat de belangrijke ontwikkelingen uit de prequel laat zien. Hierdoor start je niet blind en onwetend aan The New Colossus als je de vorige game niet gespeeld hebt. Het had echter een stuk handiger geweest als Panic Button zowel Wolfenstein: The New Order als Wolfenstein II: The New Colossus geport had. De reden dat ze dat niet gedaan hebben ligt mogelijk in de techniek van beide spellen. DOOM en Wolfenstein: The New Colossus maken gebruik van dezelfde engine wat de port ongetwijfeld gemakkelijker maakte. Wolfenstein: The New Order draait op een wat oudere engine.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!