Wanneer het op Mystery Dungeon-achtige spellen aankomt, moeten developers veel doen om het voor mij boeiend te houden. Pokemon Mystery Dungeon, bijvoorbeeld, weet een leuke cast aan personages neer te zetten. Void Terrarium, de nieuwste game uit de stal van Nippon Ichi Software, weet op vergelijkbare wijze gelijk een sterke indruk achter te halen. Het heeft een sfeer waar je u tegen zegt, en een unieke verhaalstructuur waar je simpel in komt. Maar hoe speelt het over gedurende een langere periode?
Een wereld apart
In de set-up en wereld van Void Terrarium zijn eigenlijk de beste elementen aanwezig. Je ontwaakt als een kleine robot, die een wereld afstruint waar alles vrij post-apocalyptisch aanvoelt. Overal ligt rotzooi, paddenstoelen en robots. In deze wereld, geloof het of niet, besloten mensen ondergronds te gaan leven en bouwden zodanig tunnels. Oh, en er is een AI die besloot om iedereen de das om te doen. Nu zul je, samen met deze AI, een meisje moeten helpen overleven. Dat klinkt gemakkelijk, maar schijn bedriegt. De tunnels zitten vol met defensieve robots en dodelijke sporen die Toriko (het meisje) kunnen doden. De heldhaftige robot zal dus zelf kerkers in moeten om voorwerpen en voedsel te verzamelen.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!