Ken je dat gevoel wanneer je ergens aan begint, maar er eigenlijk helemaal geen zin in hebt? Ik vermoed dat Paper Mario-producer Kensuke Tanabe dat gevoel de laatste jaren meerdere malen heeft gehad. Ik zie hem zo zitten achter zijn werkcomputer, een grote kop koffie binnen handbereik. Bijtend op zijn nagels en starend naar een leeg vel papier. ‘Een nieuwe Paper Mario’, mompelt hij in het Japans. Hij haalt even nerveus een hand door zijn haar en kraakt vervolgens zijn vingers. ‘Daar gaan we weer’.
Want ja, Nintendo wil een nieuwe Paper Mario. De fans willen een nieuwe Paper Mario. Dus komt er een nieuwe Paper Mario. Aan producent Kensuke Tanabe en zijn team om daar weer iets leuks van te maken. Hij kijkt nog eens goed naar het vel papier, zucht even, pakt zijn potlood en begint wat te krabbelen. Een paar minuten later staat er een spookje met een capuchon op het papier. Het is een soort mix tussen een gewone Boo uit de Mario-serie en een Mage uit de oude Final Fantasy-spellen. Tanabe grijnst even. ‘Dit zou wel eens de nieuwe bad guy kunnen zijn!’
Rotregel
Al snel slaat zijn grijns om in teleurstelling. ‘Verdorie’, denkt Tanabe. ‘Dit lijkt nog teveel op een Boo..’. Zichtbaar geïrriteerd gumt hij het figuurtje weer uit. ‘Waarom moet ik me nog steeds houden aan die rotregel, dat ik geen nieuwe varianten op Mario-personages mag maken?’ verzucht hij luidkeels. Hij kijkt met een schuin oog naar de ventilator op de hoek van zijn bureau. “Misschien maak ik van dat ding wel gewoon de eindbaas, zul je zien dat die gekke Miyamoto het nog toejuicht ook.”
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!