Dus ga jij op onderzoek uit door de vaak iets té donkere gangen van Jüngle. Dan gebruik je dat eerder genoemde pakketjespistool ineens om schakelaars om te halen of gevallen puin te verslepen. Je mag zelfs wat spel- of puzzelachtige zaken doen, zoals puzzels oplossen, een minispelletje spelen met je robot Skew en zelfs vijanden een kopje kleiner maken met een welgemikt schot. Het is allemaal niet heel diepgaand, maar dat is helemaal niet erg. Minder leuk is dat het soms een beetje onduidelijk is wát je moet doen om vooruit te komen. Uitleg van een aankomend spelelement komt bijvoorbeeld op een moment waarop je het helemaal niet nodig hebt. Goed kijken (en dat eerder genoemde trial-and-error) helpt gelukkig een hoop.
Bromance
Het was vanaf dit moment dat ik best wel begon te genieten van The Last Worker. Natuurlijk, het plot dat heel episch en mysterieus wordt gebracht, is stiekem best voorspelbaar – maar de dialogen en de sterke voice-acting zorgen ervoor dat je toch benieuwd bent naar wat er verder komt. Voor een game die een uurtje of zeven duurt om te voltooien, zijn de personages verrassend sterk uitgewerkt. Niet alleen de bromance tussen Kurt en zijn vulgaire robotvriend Skew is aandoenlijk, ook het vliegende volgelrobotje van S.P.E.A.R. dat op een gegeven moment met je meegaat, zorgt voor een leuke, humoristische dynamiek.
Hoe verder je komt, hoe meer typische videospelmechanieken op je af worden gevuurd. Dit maakt The Last Worker uiteindelijk tot een verrassend onderhoudend avontuur. Als je op een gegeven moment terugkomt om nog éénmaal pakketjes te verslepen – voelt dit zelfs haast nostalgisch aan.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!