Er zijn sinds 1995 zestien verschillende Tales Of-titels uitgekomen met een handjevol spin-offs. Het aanbod van spellen in de serie in het Westen is echter vergeleken met Japan erg klein. Tevens zijn er maar weinig op een Nintendo console verschenen: Tales of Phantasia kwam uit op de SNES en als heruitgave voor de Game Boy Advance. Tales of Symphonia en diens vervolg, Dawn of the New World, kwamen respectievelijk uit voor de Nintendo GameCube en Wii. Na de heruitgave van de PlayStation 2-klassieker Tales of the Abyss voor Nintendo 3DS is het angstvallig stil geweest. Met Tales of Vesperia: Definitive Edition, de heruitgave van de PlayStation 3-port (van het origineel op Xbox 360), verschijnt er nu eindelijk weer een Tales of-titel voor de Europese Nintendo fans. Ondanks dat het een heruitgave is, is het spel dus nooit verschenen voor het Nintendo-publiek in het Westen. Is het tien jaar na het origineel mosterd na de maaltijd, of nog steeds een solide titel? Je leest het hieronder.
Tales of the JRPG
Tales of-spellen zijn typisch spellen die zich kenmerken als een Japanse RPG. De typische tekenstijl is sterk aanwezig en er zijn zelfs cutscenes die volledig vormgegeven zijn als een animefilm. Normaal gesproken ben ik geen een fan van een dergelijke stijl, vanwege de overdreven emoties en reacties van de personages. Gepaard met de hoge piepstemmetjes en (in mijn ogen) saaie turn-based gevechten leidt het mij vaak af, waardoor het afbreuk doet aan het verhaal en de speelervaring. Ondanks dat Tales of Vesperia een anime in speelvorm is, is mijn ervaring toch heel anders met de Tales of-serie.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!