Je begeleidt Asuka, het hoofdpersonage uit de reeks, door verscheidene scenario’s. Het begint door over haar handen te aaien, waardoor ze zich in een droomomgeving begeeft. Hier heeft ze een bepaalde visie die jij moet helpen te verwezenlijken. De gameplay komt helaas op hetzelfde neer: je raakt haar lichaam op verscheidene manieren aan. Naast het aanraken van Asuka zul je haar bovenbenen moeten masseren op een langdradige manier. Er is een progressiebar die toont wat je te doen staat en wanneer het tijd is om te stoppen. Als het hoogtepunt is bereikt, dan krijg je een afsluitende scene om het scenario grondig af te ronden. Van prikkelende gameplay is totaal geen sprake. Niets wat je doet is uitdagend, interessant of zelfs aangenaam. Soms werken de motion controls in de Joy-Cons niet eens mee, wat tot veel frustratie kan leiden.
Senran Kagura Reflexions is geen bal aan. De charme van Senran Kagura is verloren gegaan door compleet onnodige onzin. Asuka is een aangenaam personage in de normale games, maar hier voelt ze aan als een generieke anime-dame. Ook van een verhaal is nauwelijks sprake, want het spel kent maar vijf scenario’s. Ja, je vliegt erdoorheen in een maximum tijdsbestek van 90 minuten. Daarna word je verplicht downloadable content aan te schaffen om meer uit Reflexions te halen. Waarom je dat überhaupt zou willen is mijn grootste vraag. Nou ja, mijn vervolgvraag zou zijn: waarom heb je het ook in vredesnaam gekocht? Wil je nou een game spelen of een verkapte tech demo?
Visueel gezien ziet Senran Kagura Reflexions er prima uit. Het zit zelfs op hetzelfde niveau als de PlayStation 4-spellen, wat zeker een pluim verdient. Nu moet ik ook zeggen dat er weinig content is om te renderen, maar goed, soms moet je iets positiefs kunnen zeggen. HD Rumble, de feature waarmee Reflexions oorspronkelijk verkocht is aan zijn gebruikers, is beneden alle peil. Er is totaal geen slim gebruik van gemaakt en lijkt te veel op normale rumble mogelijkheden.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!