‘Moeilijk’. Als ik Nintendo Switch-titel Labyrint of Refrain: Coven of Dusk in één woord moest omschrijven, zou dat het zijn. Ik had natuurlijk ook niets anders hoeven te verwachten, gezien deze RPG van de ontwikkelaars van Disgaea een echte dungeon crawler is. Zo’n spel waarbij je door groteske doolhoven dwaalt, zoekend naar de juiste weg vooruit. Titels die erom bekend staan dat ze niet of nauwelijks medelijden met je hebben. En potverdorie, dat is stiekem ook best wel eens leuk, voor de verandering!
Bij het spelen van Labyrint of Refrain besefte ik pas hoeveel spellen ons tegenwoordig aan het handje nemen. Vaak word je met een grote pijl gewezen naar de juiste locatie, maakt het niet meer uit of je game over gaat en kun je de eerste paar uurtjes lekker achteroverleunen. Er worden in Labyrint of Refrain gelukkig wel enige richtlijnen gegeven voor je weg vooruit, maar het pad zelf staat niet op de kaart. Bij mijn tweede tocht door het labyrint legde ik direct het loodje (ze zitten natuurlijk ook vol venijnige valkuilen!), en keek ik direct tegen keiharde straffen aan. En oh, dood wil je niet gaan in de game. Mijn magische houten poppen moesten gerepareerd worden tegen veel van mijn zuurverdiende dukaten, ik verloor nagenoeg al mijn mana én een van mijn zuurverdiende voorwerpen. Wil je echt progressie boeken, moet je heelhuids terugkeren naar het thuisfront. Voorzichtigheid is meer dan vereist!
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!