Eerder nam ik je mee in mijn eerste uren met Monster Hunter Stories, de 3DS-game die eindelijk de overstap maakt naar de Nintendo Switch. Ik werd na de eerste uren nog niet helemaal weggeblazen door het spel. Hoe bevallen de verdere uren?
Eerst nog even een korte opfrisser. Monster Hunter Stories is dus een port van de 3DS-game uit 2016. In mijn preview benoemde ik verschillende extra’s zoals het stemacteerwerk, alle monsters die met updates zijn toegevoegd en een museum voor concept art en muziek. Het spel ziet er beter uit dan zijn 3DS-variant, maar had toch wat schoonheidsfoutjes. Ook mis ik hier en daar nog wat features, ondanks de verder fijne toevoegingen
Verdwaald
Tegenwoordig zien we best veel toevoegingen bij remakes, remasters of zelfs ports. Tropical Freeze voegde bijvoorbeeld Funky Mode toe: een makkelijkere moeilijkheidsgraad met een nieuw personage. Xenoblade Chronicles Definitive Edition was een hele glow up op visuals, muziek en een hoop quality of life-veranderingen. Dit is iets wat ik mis bij Monster Hunter Stories. Hoewel toevoegingen zoals het stemacteerwerk erg tof zijn, mis ik andere quality of life-veranderingen die typisch zijn voor een RPG-port.
Zo is er geen moeilijkheidsgraad-slider te vinden. Voor sommigen is dit prima, voor anderen is het toch jammer. Meer keuze is altijd beter. Daarnaast zijn er wel fast travel-opties, maar het is niet mogelijk om bijvoorbeeld op de map ergens naartoe te gaan. Hiervoor mag je naar een Catavan-halte gaan. Dit is een transportmiddel dat je van A naar B brengt. Ook zou een EXP modifier leuk zijn, zodat je zelf de pacing van het spel kan bepalen als je dat wilt en niet hoeft te grinden.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!