Dragon’s Dogma kwam officieel uit in 2012 voor Playstation 3 en de Xbox 360. Het spel werd matig ontvangen maar heeft door de jaren heen de naam ‘cult-klassieker’ mogen ontvangen. Door onder andere het vechtsysteem en de veelzijdige aanpassingen die je je personages kunt geven werd het nog jaren na zijn release door verschillende gamers de hemel in geprezen. Helaas ben ik er zelf nooit toegekomen, ondanks dat een vriend van me meerdere keren heeft gezegd dat ik Dragon’s Dogma echt eens moest proberen. Nu het spel verschenen is voor de Nintendo Switch, is het moment daar gekomen en heb ik eindelijk de kans gekregen om deze geprezen RPG met alle DLC te beginnen. Is Dragon’s Dogma: Dark Arisen zijn cult-klassieker-status waard?
Een held met een gestolen hart
In Dragon’s Dogma: Dark Arisen speel je een mannelijke of vrouwelijke visser uit het kleine dorpje Cassardis in een wereld genaamd Gransys. Door een duistere kracht is de draak Grigori ontwaakt en valt hij Cassardis aan, jij als echte held probeert hem te stoppen. Helaas ben je geen partij voor de draak en weet hij je neer te slaan, op dat moment steelt hij je hart en wordt alles zwart. Na een paar dagen word je wakker en blijk je niet te zijn gestorven. Wanneer iemands hart wordt gestolen door een draak en hij/zij de aanval overleeft, krijgt deze de titel ‘Arisen’. Jij als Arisen bent de enige die Grigori kan stoppen en de wereld kan redden van de ondergang.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!