Een van je familieleden was op zoek naar schatten en glorie in de diepste kerkers en grimmige catacomben onder het landhuis. Daar opende hij per abuis een toegang tot donkere dimensies waardoor afschuwelijke en kwaadaardige schepsels vrijgelaten werden in de wereld. Na zijn vermissing erf je het landhuis en de bijbehorende percelen. Nu is het aan jou de taak om avonturiers in te huren die de catacomben zullen verkennen om schatten te verzamelen en beroemd te worden om zo de familietraditie voort te zetten. Naarmate je dieper en dieper gaat vindt je aanwijzingen die uitleggen wat voor verschrikkelijke daden je bloedverwante verricht heeft op zoek naar kennis, rijkdom en macht.
Risico-analyses
Je zult dus hulp moeten inroepen van huuravonturiers om de ondergrondse gangen van je landhuis te doorgronden. Met onder andere struik- en grafrovers, kruisvaarders en pestmeesters is de variatie aan avonturiers immens. Ieder avonturier brengt een willekeurige set vaardigheden mee gebaseerd op zijn of haar beroep. Elk met eigen persoonlijkheid, compleet met nukken en grillen, pluk je de krenten uit de pap om het ideale team samen te stellen. Door ieders sterke punten te combineren en de overlappingen in zwakke eigenschappen te minimaliseren maak je, al dan niet onbewust, de eerste afweging in een serie van keuzes die veel impact kunnen hebben op het spelverloop. Na het samenstellen van het team moet je nog provisie inslaan. Het beste kun je minimaal voedsel en toortsen mee nemen om het überhaupt te kunnen overleven, met de mogelijkheid om extra’s in te pakken die van pas kunnen komen in een specifiek gebied. Breng verband, tegengif, sleutels of een schop mee om obstakels te overwinnen, tegen een kleine vergoeding. Elk voorwerp zal echter een plekje bezetten in de inventaris waardoor het raadzaam is niet te overcompenseren; bij gebrek aan plaats zullen schatten en sieraden achtergelaten moeten worden wat op de lange termijn ernstige gevolgen kan hebben.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!