Backpack Hero werd aangekondigd tijdens de Indie World Showcase van 14 november. Het spel werd die dag gelijk gelanceerd in de Nintendo eShop. De trailer met opzwepende muziek sprak mij direct aan. Het toonde een overvloed aan items, opties en manieren om te spelen en ik wilde gelijk aan de slag gaan. Ik was benieuwd of mijn enthousiasme zou blijven.
Het stadje Haversack Hill ligt in puin. Het is vervallen en degenen die zijn gebleven hebben moeite om rond te komen. De enige manier om aan inkomsten te komen zijn de nabijgelegen kerkers. En door het gevaar wordt afgeraden om erin te gaan zonder een goede voorbereiding. Onze heldin, een antropomorfe rat genaamd ‘Purse’, is een van de bewoners en zet alles op alles om nog wat van de stad te maken. In de zoektocht naar waardevolle spullen vindt ‘Purse’ een magische rugzak. Deze groeit met de gebruiker mee en hoe meer je ontdekt, hoe groter de rugzak wordt. Nu is het veilig genoeg om de kerker te betreden en schatten mee terug te nemen.
Je hoofdpersonage ‘Purse’ noemen in een spel over een rugzak haalt de geloofwaardigheid meteen uit het verhaal. Het is te flauw en ik hoopte dat de grappen beter zouden worden. Vervolgens leren we de namen van haar ouders ‘Prada’ en ‘Louis’ (van het merk Louis Vuitton). Op dat moment realiseerde ik me dat dit spel het absoluut niet van zijn scherpe humor moet hebben.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
30 nov 23 om 09:46
#12259
3215 XP | 503 comments
Nette eerste recensie, Mark!
30 nov 23 om 10:14
#12263
89 XP | 13 comments
Thanks Mitch!
30 nov 23 om 10:06
#12260
280 XP | 18 comments
Heb je deze game alleen met controller gespeeld? Ik hoop ergens dat het indelen van je backpack gewoon kan met het touchscreen in handheld. Kun je dit confirmen?
30 nov 23 om 10:13
#12262
89 XP | 13 comments
Het is (in mijn ogen) een vrij luie port, er zit dan ook geen enkele touchscreen functie in het spel.
30 nov 23 om 10:59
#12265
280 XP | 18 comments
Oke jammer, gemiste kans wel.