Monolith Soft, de dochteronderneming van Nintendo die het meest bekend is van de Xenoblade-serie, is niet van plan om op hun lauweren te rusten. Het bedrijfs-DNA van Monolith Soft zoekt naar eigen zeggen altijd naar hogere kwaliteit.
Dit laat het bedrijf zelf weten op hun website. Om nieuw personeel te werven heeft Monolith Soft een rekruteringspagina & bedrijfsbrochure in elkaar gezet. De zoektocht naar nieuwe talenten om de studio te versterken is al langer gaande en wordt bemoeilijkt door de sterke vergrijzing in Japan. Om de identiteit van het bedrijf te schetsen naar potentiële werknemers werd mede-oprichter Hirohide Sugiura geïnterviewd:
In vergelijking met toen het bedrijf in 1999 werd opgericht, is het aantal medewerkers enorm toegenomen, zijn er drie ontwikkelingscentra en hebben we aan veel grote titels gewerkt. Ik denk echter niet dat dingen zoals succes of prestige bevredigend genoeg zijn. Zolang Monolith Soft blijft bestaan, zullen we nooit tevreden zijn met de status quo en willen we streven naar een hogere kwaliteit.
-Hirohide Sugiura (vertaald)
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
23 mrt 25 om 18:22
#15956
5590 XP | 1090 comments
Baten Kaitos vind ik nog steeds de mooiste wereld die ze hebben gecreeerd. Wat een fantasie zat daar in. Laat ze daar maar snel een vervolg op brengen.
Laat de Gamefreak developers daar maar een keer stage lopen.
23 mrt 25 om 20:18
#15957
8566 XP | 1661 comments
eensch.
23 mrt 25 om 23:18
#15958
7679 XP | 1426 comments
Ik heb die game recent op de Switch gekocht, en ik heb hem eens opgestart. Kan nog niet veel over de game zeggen maar ik moet wel zeggen dat ik heb moeten lachen over sommige animaties in het intro filmpje.
Spel is verder wel tof, van het beetje dat ik tot nu toe heb gespeeld.
En idd, Monolith laat wel echt zien hoe het ook kan. Geweldige ontwikkelaars.
24 mrt 25 om 08:08
#15959
8566 XP | 1661 comments
Animaties is niet hun sterkste kant, maar world building en environment design is wel echt top notch! Ik vond de animaties in Xenoblade ook niet om over naar huis te schrijven haha, maar de rest van de aspecten (verhaal, gameplay, story) maakten dit slechts tot een klein minpuntje.
24 mrt 25 om 09:41
#15961
7679 XP | 1426 comments
Ik moest echt alleen lachen bij dat intro filmpje van Baten Kaitos. De animaties van Xenoblade vind ik prima. Cutscenes die in de game engine afspelen hebben af en toe wat mindere animaties inderdaad maar ze doen wat ze moeten doen, en je ziet dat er wel moeite in is gestoken. Alle animaties die daarbuiten afspelen, tijdens gameplay zelf en cutscenes buiten de game engine, die zien er allemaal wat mij betreft goed uit. Wat mij betreft is het echt een heel, heel klein minpuntje.
24 mrt 25 om 17:16
#15964
5590 XP | 1090 comments
Bedenk je wel dat het spel 22 jaar oud is. Dan kijk je misschien iets anders naar het intro filmpje.
25 mrt 25 om 12:21
#15969
7679 XP | 1426 comments
Haha ja zeker. Het is ook totaal geen kritiek. Het is een product van z'n tijd, dat snap ik ook wel. Ik moest er alleen om lachen, meer niet.