Xenoblade-ontwikkelaar wil altijd blijven streven naar hogere kwaliteit

  • Nieuws

  • 23 mrt 25 om 17:07

  • Rik

  • 7

Monolith Soft, de dochteronderneming van Nintendo die het meest bekend is van de Xenoblade-serie, is niet van plan om op hun lauweren te rusten. Het bedrijfs-DNA van Monolith Soft zoekt naar eigen zeggen altijd naar hogere kwaliteit.

Dit laat het bedrijf zelf weten op hun website. Om nieuw personeel te werven heeft Monolith Soft een rekruteringspagina & bedrijfsbrochure in elkaar gezet. De zoektocht naar nieuwe talenten om de studio te versterken is al langer gaande en wordt bemoeilijkt door de sterke vergrijzing in Japan. Om de identiteit van het bedrijf te schetsen naar potentiële werknemers werd mede-oprichter Hirohide Sugiura geïnterviewd:

In vergelijking met toen het bedrijf in 1999 werd opgericht, is het aantal medewerkers enorm toegenomen, zijn er drie ontwikkelingscentra en hebben we aan veel grote titels gewerkt. Ik denk echter niet dat dingen zoals succes of prestige bevredigend genoeg zijn. Zolang Monolith Soft blijft bestaan, zullen we nooit tevreden zijn met de status quo en willen we streven naar een hogere kwaliteit.
-Hirohide Sugiura (vertaald)

Monolith Soft staat bekend om hun grootse open werelden.

Monolith Soft

Monolith Soft is sinds eind vorig jaar volledig eigendom van Nintendo, maar The Big N is al sinds 2007 grootaandeelhouder. In de 25 jaar dat Monolith Soft bestaat, werkte de studio niet alleen aan de eigen Xenoblade-spellen maar ook aan meerdere titels uit de Zelda-, Splatoon-, Animal Crossing- en Pikmin-series. Het bedrijf staat erom bekend dat ze het uiterste uit de relatief beperkte Nintendo-hardware kunnen halen en is gespecialiseerd in het creëren van open werelden. Zo waren ze onder andere verantwoordelijk voor het wereld-ontwerp van Xenoblade Chronicles X & The Legend of Zelda: Breath of the Wild.

Monolith Soft zet hun beloftes over het verbeteren van kwaliteit overigens al enige tijd om in daden: vorig jaar maakte het bedrijf bekend flink te investeren in het (door)ontwikkelen van hun eigen game engine.

Ben jij ook benieuwd naar deze ‘hogere kwaliteit’ op de Nintendo Switch 2? Speculeer mee in de comments!

Bron: vertaling via nintendoeverything

Like dit bericht:

Over Rik

Rik is het typische gevolg van Satoru Iwata's Blue Ocean strategy: sinds Pokémon Diamond op de DS is hij verslingerd aan (Nintendo) games. Bij voorkeur speelt Rik games met grote werelden waar hij uren in kan verdwalen. Ook is Rik onze specialist op het gebied van Super Nintendo World en Nintendo's andere avonturen in de pretparkwereld.

Lees meer over Rik

Recente artikelen

Dragon Ball FighterZ nu Game op Proef van november 2025

0

Nieuws Dragon Ball FighterZ nu Game op Proef van november 2025

13-11-2025

0

Martijn

Star Overdrive krijgt fysieke uitgave op Nintendo Switch

0

Nieuws Star Overdrive krijgt fysieke uitgave op Nintendo Switch

23-03-2025

1

Rik

Wat speel je dit weekend? [22 maart]

2

Special Wat speel je dit weekend? [22 maart]

22-03-2025

5

Erik

Discussieer met ons mee! 7

Fl@ppy

23 mrt 25 om 18:22

#15956‍

5590 XP | 1090 comments

Baten Kaitos vind ik nog steeds de mooiste wereld die ze hebben gecreeerd. Wat een fantasie zat daar in. Laat ze daar maar snel een vervolg op brengen. 

Laat de Gamefreak developers daar maar een keer stage lopen. 

rob1N

23 mrt 25 om 20:18

#15957‍

8566 XP | 1661 comments

eensch.

Yosher

23 mrt 25 om 23:18

#15958‍

7679 XP | 1426 comments

Ik heb die game recent op de Switch gekocht, en ik heb hem eens opgestart. Kan nog niet veel over de game zeggen maar ik moet wel zeggen dat ik heb moeten lachen over sommige animaties in het intro filmpje. Spel is verder wel tof, van het beetje dat ik tot nu toe heb gespeeld. 

En idd, Monolith laat wel echt zien hoe het ook kan. Geweldige ontwikkelaars.

rob1N

24 mrt 25 om 08:08

#15959‍

8566 XP | 1661 comments

Animaties is niet hun sterkste kant, maar world building en environment design is wel echt top notch! Ik vond de animaties in Xenoblade ook niet om over naar huis te schrijven haha, maar de rest van de aspecten (verhaal, gameplay, story) maakten dit slechts tot een klein minpuntje.

Yosher

24 mrt 25 om 09:41

#15961‍

7679 XP | 1426 comments

Ik moest echt alleen lachen bij dat intro filmpje van Baten Kaitos. De animaties van Xenoblade vind ik prima. Cutscenes die in de game engine afspelen hebben af en toe wat mindere animaties inderdaad maar ze doen wat ze moeten doen, en je ziet dat er wel moeite in is gestoken. Alle animaties die daarbuiten afspelen, tijdens gameplay zelf en cutscenes buiten de game engine, die zien er allemaal wat mij betreft goed uit. Wat mij betreft is het echt een heel, heel klein minpuntje. 

Fl@ppy

24 mrt 25 om 17:16

#15964‍

5590 XP | 1090 comments

Bedenk je wel dat het spel 22 jaar oud is. Dan kijk je misschien iets anders naar het intro filmpje.

Yosher

25 mrt 25 om 12:21

#15969‍

7679 XP | 1426 comments

Haha ja zeker. Het is ook totaal geen kritiek. Het is een product van z'n tijd, dat snap ik ook wel. Ik moest er alleen om lachen, meer niet.