Nickelodeon All-Star Brawl 2 is vorige maand verschenen en heeft nu al een grote balansupdate gekregen.
Via de officiële website laat het team achter de game weten dat versie 1.3 de grootste balansupdate is die ze tot nu toe hebben gemaakt. De aanpassingen zijn een reactie op hoe snel spelers het systeem en de mechanics tot het uiterste hebben kunnen drijven. Deze update gaat dus erg veel impact hebben op verschillende personages. Updates in de toekomst gaan volgens het team minder intens zijn, zodat spelers strategieën kunnen vormen nadat ze een personage onder de knie hebben. Hier volgen de grootste veranderingen:
Wedstrijdlengte
- “Light attacks” doen over het algemeen minder schade en personages met hoge percentages vliegen sneller en verder het scherm uit dan voorheen. Dit is om te sterke combo’s tegen te gaan en er voor te zorgen dat wedstrijden niet te lang door gaan als een personage een heel hoog schadepercentage heeft.
Lucht- en grondgevechten
- Luchtaanvallen zijn wat minder sterk gemaakt om ervoor te zorgen dat lucht- en grondgevechten ongeveer gelijk zijn. Ook hoopt het team hier vroege K.O.’s mee te beperken.
Slime meter
- Hoewel de slime-meter en de slime bursts (het sterker maken van een aanval door een stukje van je slime-meter in te leveren) niet aangepast is moeten de bovenstaande veranderingen ervoor zorgen dat de populaire speelstijl waarbij de slime bursts centraal stonden nu minder effectief zal zijn.
Algemene aanpassingen
- De D-pad op controllers is nu bruikbaar om personages te besturen
- De mogelijkheid om in te stellen of de C-stick light moves oplaadt of niet voor lucht- en grondaanvallen
- Ranked mode rankings kunnen nu boven de 1000 gaan
- De mogelijkheid om mensen uit een online lobby te kicken is toegevoegd
- Crossplay-opties worden niet teruggezet naar de standaard optie nadat de game is uitgezet
- De optie om het schuddende scherm-effect uit te zetten
- Meerdere save files voor de story mode zijn toegevoegd
Personagespecifieke veranderingen
- Spongebobs light forward air-, neutrale air- en bubble-aanvallen zijn aangepast om deze aantrekkelijker te maken om te gebruiken naast Spongebobs sterkere opties.
- Patrick heeft een aantal lichte aanpassingen gekregen waardoor zijn opgeladen up air- en dash-aanval wat minder gevaarlijk zijn voor personages zonder projectielen. Maar hij heeft ook een projectiel reflecterend effect gekregen op zijn neutral special zodat hij iets heeft om zich tegen projectielen te beschermen.
- De manier waarop April Ratings (speciale meter voor April waardoor ze haar neutral special sterker kan maken) is aangepast zodat spelers meer en makkelijker kunnen focussen op het opbouwen van de Ratings.
- Danny’s Fireball en Special Recovery zijn aangepast zodat spelers wat meer ruimte hebben om een tegenaanval uit te voeren.
- Donatello heeft een aantal quality of life-updates gehad zodat de interacties met kleinere personages soepeler loopt.
- Octo is wat zwakker geworden en kan minder snel tegenstanders recht de afgrond in slaan bij lage percentages.
- Ren en Stimpy hebben nu een minder sterke light back air- en up-special omdat deze te sterk bleken.
- Jenny heeft wat veranderingen gekregen in veel van haar aanvallen gekregen waardoor andere personages sneller en makkelijker op een fout kunnen inspelen.
- Reptar is vooral wat langzamer gemaakt zodat andere personages sneller en makkelijker dichterbij kunnen komen.
- Raphaels Shuriken-aanval is nu wat langzamer omdat deze aanval erg defensief is en dat botst met een offensief personage zoals Raphael.
- Nigel heeft een aantal quality of life-updates gekregen. Daarnaast is zijn down air is nu iets riskanter zodat andere personages meer kansen hebben om terug te slaan als deze aanval geblokkeerd is.
- El-Tigre is wat zwakker gemaakt doordat hij erg snel K.O.’s scoorde.
Voor de volledige lijst aan veranderingen kijk je op de website van Nickelodeon All-Star Brawl.
Is jouw main beter of slechter geworden na deze update? Laat het ons weten in de comments!
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!