Testafdeling Nintendo ondergaat grote herstructurering

  • Nieuws

  • 28 mrt 24 om 10:04

  • Erik

  • 0

Nintendo of America herstructureert hun testafdeling. Hierbij worden mensen aangenomen, maar er gaat ook werk van freelancers verloren.

In een officieel statement aan Kotaku geeft Nintendo aan dat de herstructurering plaatsvindt om “betere integratie” te laten ontstaan bij het ontwikkelen van games. Ze hopen vooral het werk te stroomlijnen dat komt kijken bij games die voor meerdere regio’s getest moeten worden.

Hierbij wordt er een “significant” aantal nieuwe full-time banen gecreëerd.

In het statement geven ze ook aan dat van “sommige” freelancers het contract beëindigd wordt. Nintendo deelt geen volledige aantallen, maar de herstructurering zou volgens Kotaku meer dan 100 freelancers werk kunnen kosten. Senior redacteur Ehtan Gach geeft op X aan dat het er ongeveer 120 zijn. Freelancers werken op opdrachtbasis, en zijn niet volledig in dienst van The Big N.

Het statement van Nintendo (vertaald):

Nintendo of America (NOA) heeft haar testafdeling gereorganiseerd om een betere globale integratie te creëren bij het ontwikkelen van games. Deze veranderingen zullen NOA ook beter aan laten sluiten bij interregionale procedures en operaties.

Deze veranderingen zorgen ervoor dat de opdrachten van sommige freelancers gestopt worden. Tegelijkertijd wordt er een significant aantal nieuwe full-time banen gecreëerd. Voor alle opdrachten die stoppen, bieden de agentschappen (met hulp van NOA) boven deze ZZP’ers ontslagvergoedingen aan en ondersteuning gedurende deze transitie.

Voor alle freelancers die bij ons weggaan: we zijn ontzettend dankbaar voor hun belangrijke contributies. En we willen onze welgemeende dank geven voor hun harde werk en dienstverlening naar Nintendo.

Het hoofdgebouw van Nintendo of America. Bron: Wikipedia, Pyrenil.

De afgelopen maanden zijn ontslagen in de game-industrie vaak in het nieuws. Zo ontsloeg Microsoft begin dit jaar 1.900 werknemers bij haar game-afdelingen. Onder andere Toys for Bob, die Spyro en Crash ontwikkelden, was hier doelwit van.

Het is de eerste keer dat Nintendo in zeker mate bij deze ontwikkeling betrokken is. Intern heerst bij Nintendo ook de filosofie dat ze een cultuur willen hebben waar werkgeluk voorop staat, en kans op een vaste baan draagt hieraan bij.

Bron: Kotaku

Like dit bericht:

Over Erik

Erik is onze hoofdredacteur. Sinds 2010 schrijft hij over videospelletjes, en hij doet dit al meer dan tien jaar voor N1-UP. Pokémon Yellow was de reden dat hij verslingerd raakte aan games - en die droom om Pokémon Meester te worden, ebde nooit meer weg. Erik krijgt nog steeds kippenvel als hij aan die E3 2016-trailer van The Legend of Zelda: Breath of the Wild denkt.

Lees meer over Erik

Recente artikelen

Lanceertrailer voor Square Enix RPG SaGa Emerald Beyond

0

Media Lanceertrailer voor Square Enix RPG SaGa Emerald Beyond

26-04-2024

1

Jeroen

Star Ocean: The Second Story R krijgt nieuwe moeilijkheidsgraad

0

Nieuws Star Ocean: The Second Story R krijgt nieuwe moeilijkheidsgraad

28-03-2024

1

Kitty

The Stanley Parable krijgt fysieke versie op Nintendo

0

Nieuws The Stanley Parable krijgt fysieke versie op Nintendo

27-03-2024

2

Mark

Reageer als eerste!