Nintendo of America herstructureert hun testafdeling. Hierbij worden mensen aangenomen, maar er gaat ook werk van freelancers verloren.
In een officieel statement aan Kotaku geeft Nintendo aan dat de herstructurering plaatsvindt om “betere integratie” te laten ontstaan bij het ontwikkelen van games. Ze hopen vooral het werk te stroomlijnen dat komt kijken bij games die voor meerdere regio’s getest moeten worden.
Hierbij wordt er een “significant” aantal nieuwe full-time banen gecreëerd.
In het statement geven ze ook aan dat van “sommige” freelancers het contract beëindigd wordt. Nintendo deelt geen volledige aantallen, maar de herstructurering zou volgens Kotaku meer dan 100 freelancers werk kunnen kosten. Senior redacteur Ehtan Gach geeft op X aan dat het er ongeveer 120 zijn. Freelancers werken op opdrachtbasis, en zijn niet volledig in dienst van The Big N.
Het statement van Nintendo (vertaald):
Nintendo of America (NOA) heeft haar testafdeling gereorganiseerd om een betere globale integratie te creëren bij het ontwikkelen van games. Deze veranderingen zullen NOA ook beter aan laten sluiten bij interregionale procedures en operaties.
Deze veranderingen zorgen ervoor dat de opdrachten van sommige freelancers gestopt worden. Tegelijkertijd wordt er een significant aantal nieuwe full-time banen gecreëerd. Voor alle opdrachten die stoppen, bieden de agentschappen (met hulp van NOA) boven deze ZZP’ers ontslagvergoedingen aan en ondersteuning gedurende deze transitie.
Voor alle freelancers die bij ons weggaan: we zijn ontzettend dankbaar voor hun belangrijke contributies. En we willen onze welgemeende dank geven voor hun harde werk en dienstverlening naar Nintendo.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!