Nintendo-fans zijn nu natuurlijk collectief bezig met The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom, maar dat is niet de enige grote RPG van dit jaar. Ook de Harry Potter-game Hogwarts Legacy gooide hoge ogen toen het op concurrerende platforms uitkwam. Switch-eigenaren moeten helaas nog wat langer wachten.
Dit laat het officiële Twitter-account van de game weten. De release van de Switch-versie stond gepland op 25 juli 2023, maar is nu doorgeschoven naar 14 november 2023. Het team achter de game geeft aan de extra tijd nodig te hebben om ‘de best mogelijke ervaring te kunnen bieden’.
Hogwarts Legacy launches on Nintendo Switch on 11/14/23. We know fans are looking forward to playing on Switch, therefore creating the best possible experience is our top priority. Thank you for your patience.
Available now on PS5 & PS4, Xbox X|S & Xbox One, and PC. pic.twitter.com/nADIeNbMvw
— Hogwarts Legacy (@HogwartsLegacy) May 12, 2023
Hogwarts Legacy is een Action-Adventure RPG in de Wizarding World van Harry Potter. Het spel speelt zich echter zo’n honderd jaar voor de uit de films en boeken bekende avonturen van Harry, Ron en Hermelien af. De speler speelt met een hoogst aanpasbare avatar en start als nieuwe leerling op Zweinstein, Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus.
Hogwarts Legacy komt op 14 november 2023 uit voor de Nintendo Switch, de game is al speelbaar op concurrerende platforms als PC, PS4, PS5, Xbox One en Xbox Series X|S.
Keek jij uit naar de Switch-versie van Hogwarts Legacy? Laat het ons weten in de comments!
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
14 mei 23 om 16:53
#9891
4210 XP | 739 comments
Liever uitstel dan een gebrekkige port.
15 mei 23 om 14:01
#9897
370 XP | 69 comments
Het gaat hoe dan ook een gebrekkige port worden. Je wilt een game als deze niet op een console met 8 jaar oude hardware spelen. Dat doet de speelervaring gewoon te kort.
15 mei 23 om 18:09
#9901
4210 XP | 739 comments
Je kunt de pc-versie van het spel ook gewoon spelen met een grafische kaart uit 2015, dus dat valt wel mee. Niet op 4k 60fps uiteraard, maar dat heb je op de Switch ook niet.
Met optimaliseren kun je veel meer winst behalen, in plaats van ruwe kracht tegen de muur gooien en kijken wat blijft plakken. Dit kost aandacht en tijd (=geld), iets wat veel uitgevers liever niet willen doen omdat dan deadlines niet gehaald kunnen worden.
17 mei 23 om 16:30
#9931
6724 XP | 1300 comments
mark my words, uiteindelijk wordt het gecancelled.