In een recent interview met twee belangrijke ontwikkelaars in het Sonic Team is naar buiten gekomen dat de aanstaande mobiele game Sonic Rumble géén Gacha-elementen zal bevatten. Deze keuze is gemaakt vanwege de grote impopulariteit van dit soort verdienmodellen in het Westen.
De publicatie Automaton sprak met Takashi Iizuka (leider van het Sonic Team) en Makoto Tase (regisseur van Sonic Rumble). In dit interview spraken de heren onder andere over hun keuze om geen Gacha-mechanieken of andere pay-to-win verdienmodellen te gebruiken in de aanstaande mobiele titel (vertaald):
Takashi Iizuka: Op de Japanse en Aziatische markten is het gebruikelijk om tienduizenden yen uit te geven [in een spel] totdat je een zeldzaam personage krijgt en eindelijk verder kunt. Maar dit is niet het geval op de internationale markt, vooral niet voor een actiespel als Sonic Rumble, waar [het idee heerst dat] spelers op gelijke voet van het spel moeten kunnen genieten. Het uitgangspunt van dit project was om er een mobiel spel van te maken dat over de hele wereld zou verkopen. Daarom is het verdienmodel vanaf het begin ontworpen op basis van internationale normen.
Makoto Tase: Verdienmodellen die gebruikmaken van Gacha-mechanieken zijn niet erg succesvol gebleken als het gaat om games die gericht zijn op een wereldwijd publiek van alle leeftijden. Bovendien worden dergelijke mechanismen in het buitenland vaak veracht, dus we dachten niet dat het de juiste keuze was voor dit project.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!