Uit een interview met de Japanse publicatie Famitsu blijkt dat SEGA de Switch-port van Persona 5 Royal intern heeft ontwikkeld. Ook is de port grondiger aangepakt dan enkel het schalen van de resolutie.
Het is opvallend dat SEGA, het moederbedrijf achter Persona-ontwikkelaar Atlus, de port zelf afhandelde. Het komt vaker voor dat externe studios de opdracht krijgen om de Switch-port te ontwikkelen. Catherine: Full Body werd bijvoorbeeld door Technical Arts naar de Switch gebracht. Het interview met Atlus producer Shinji Yamamoto werd door fan-site Persona Central vertaald naar het Engels. Lees hieronder wat meneer Yamamoto te zeggen had (tweemaal vertaald, dus er kunnen kleine nuanceverschillen zijn opgetreden):
We hebben enkele zeer gedetailleerde aanpassingen gedaan. We hebben het aantal stukken brokstukken die worden weggeblazen voor elk model geoptimaliseerd. [Denk aan] elementen zoals effecten, aantal projectielen, enz.
SEGA had de leiding over de ontwikkeling van de remaster (niet alleen het afstemmen van de resolutie op de console). Het was een zeer betekenisvol project. Multi-platform ontwikkeling is niet gemakkelijk. Dit was mijn eerste port project, en ik realiseerde me niet hoe moeilijk het zou zijn.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!