Aonuma: Dit is de eerste keer dat Ganondorf moordend op het scherm wordt getoond, wat mij schokte. Dat gezegd hebbende, vijanden moeten slecht zijn, anders zou je niet denken: “Ugh, deze kerel…”, als je hem ziet. Tot nu toe werd Ganondorf voorzichtig afgeschilderd als kwaadaardig, maar voor deze wereld denk ik dat hij zo erg een slechterik moest zijn. Anders zou dit binnen het verhaal niet werken. Hoewel ik Ganondorf al heel lang uitbeeld, denk ik dat deze game zijn karakter echt heeft versterkt.
ND: Hij ziet er ook echt cool uit.
Fujibayashi: Dank je. Ik denk dat we dit visueel ook hebben kunnen weergeven. De ontwerper liet hem er niet alleen gewelddadig uitzien. Ze slaagden erin om mijn wens te vervullen, om hem er overweldigend slecht uit te laten zien en tegelijkertijd knap genoeg, zodat zowel mannen als vrouwen voor hem zouden vallen. We hebben veel aandacht besteed aan de keuze van zijn kleding en accessoires, waarbij we in gedachten hielden dat Ganondorf zelf een sterk gevoel voor schoonheid en goede smaak moet hebben. We dachten dat hij waarschijnlijk een personage is dat veel aandacht besteed aan zijn uiterlijk, waarbij hij zijn waardigheid en intelligentie als koning demonstreert. Hem ontworpen met dat in gedachte, waren we zorgvuldig met zijn gezicht, lichaam, helemaal tot aan zijn vingertoppen, waardoor hij tegelijkertijd robuust en sexy overkomt.
Aonuma: Ganondorf houdt van de Japanse esthetiek.
Fujibayashi: We hebben zoiets als de koelheid of essentie van Japanse militaire generaals ingebouwd. Kijk eens naar zijn houding met zijn zwaard en hoe hij het onder andere bewegingen uit de schede haalt.
ND: Aan de andere kant was de onvergeeflijke wreedheid in zijn uitdrukkingen ook gedenkwaardig.
Fujibayashi: Ik wilde via Ganondorf ook ‘menselijkheid’ laten zien. Zijn uitdrukkingen bij het doden waren ook iets waar we nauwgezet mee omgingen. Eigenlijk vroegen we ons af, of we dat überhaupt moesten laten zien, maar we vonden het belangrijk punt om toe te voegen, dus dat hebben we gedaan.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
27 nov 23 om 14:22
#12227
6528 XP | 1263 comments
Zijn design is topnotch! Ik vond hem er in elk geval heel indrukwekkend uitzien vanaf het moment dat hij zijn true form onthulde. Ik vind Ganondorf toch met elke nieuwe versie er weer toffer uitzien.
27 nov 23 om 14:47
#12228
6393 XP | 1186 comments
Hij is tof, maar toch voelt het alsof er meer is dat met hem gedaan kon worden. In principe zie je hem in het begin, en daarna gaat hij onder de grond een eindje zitten mediteren tot dat jij als Link hem een bezoekje komt brengen. Die memories zijn er natuurlijk maar dat voelt niet aan als genoeg. En die memories zijn sowieso op zichzelf ook al vrij gelimiteerd.
Ik hoop dat het volgende optreden van Ganondorf nog in veel grotere schaal zal zijn!
27 nov 23 om 23:17
#12230
6528 XP | 1263 comments
in voorgaande games had de eindbaas elke keer een soort sidekick (Zant, Ghirahim)... die moesten op het eerste gezicht de final boss lijken, totdat ze natuurlijk opbiechten een greater evil te dienen. Zoiets had misschien in TotK ook het geval kunnen zijn. Een soort sidekick van Ganondorf die je door het verhaal heen lastig valt, al is dat misschien lastig te verwerken in een open world game waarin je niet echt een lineaire verhaallijn volgt.
28 nov 23 om 00:21
#12231
1899 XP | 372 comments
Die had je hier ook soort van. De phantom Ganon(s). In de Gloom spawn vorm maar ook in de Princess Zelda vermomming. Die je in sidequests en in sommige main quests terug ziet.
Daarnaast was er ook Master Kohga die de rol een beetje vervulde.
Dat gezegd hebbende besef ik uiteraard dat t niet zo verwoven met t verhaal was als Zant en Ghirahim, maar OOT, MM, WW hadden nou ook niet echt zo een sidekick en idd in open-world games gaat t lastiger alhoewel ik zeer onder de indruk ben hoeveel meer verhaal er in TotK zit dan in BotW. Kan niet wachten tot de volgende Zelda die t nog beter zal doen xD
28 nov 23 om 01:43
#12233
6528 XP | 1263 comments
"soort van"? Nou, ze hadden totaal geen character building. Het waren gewoon shadow Ganons. Ik heb het meer over een enemy waar er maar 1 van is. Die gloom spawns waren wel echt terror by the way...
28 nov 23 om 00:23
#12232
1899 XP | 372 comments
Alles aan deze Ganondorf was tof al had ik gehoopt dat zijn spirit stone transformation toch meer link zou leggen met Demise en dat er iets meer lore/uitleg was over waar Calamity Ganon dan vandaan kwam en wanneer etc.
28 nov 23 om 01:44
#12234
6528 XP | 1263 comments
Mee eensch. Er had meer verteld kunnen worden wat dat betreft.