In een interview met de Japanse publicatie Nintendo Dream onthullen de ontwikkelaars achter Fire Emblem Engage hoe de keuze voor de DLC-personages werd gemaakt.
In het interview kwamen zowel producent Genki Yokota als co-directors Kenta Nakanishi en Tsutomu Tei aan het woord. De Fire Emblem Engage uitbreidingspas bestond uit vier Waves. In de eerste drie werden er nieuwe DLC-personages toegevoegd aan de hoofdgame. Wave 4 bestond uit de Fell Xenologue, een extra verhaalscenario in een alternatieve dimensie. Lees hieronder de statements van de ontwikkelaars (vertaald):
Hoe zijn de Emblems voor de DLC bepaald?
Yokota: We wilden een personage uit Heroes, dus Veronica werd als eerste gekozen.
Nakanishi: Over Tiki en Veronica waren we het meteen eens, over de anderen werd heftig gediscussieerd.
[Het was een] Intens debat (lacht).
Tei: De Emblems in het hoofdverhaal waren voornamelijk hoofdrolspelers uit eerdere games, dus voor de DLC hebben we onze keuzes gemaakt met games uit verschillende [Fire Emblem] tijdperken in het achterhoofd. Vooral de vaardigheden van personages waren een belangrijk criterium in onze beoordelingen, zoals te zien was bij personages die gameplay-elementen boden die niet in het hoofdspel te zien waren, zoals Tiki’s Manakete-transformatie of Camilla’s vliegkunsten.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!