Yamashita zei het volgende over de joysticks van de Joy-Con:
Joy-Con controllers hebben veel verschillende functies, dus we hebben veel verbeteringen aangebracht die misschien niet altijd zichtbaar zijn. Onder andere het analog-stick onderdeel is sinds launch steeds verbeterd, en we werken nog steeds aan verbeteringen.
De analog-stick bij de eerste release legde de Nintendo betrouwbaarheidstest door het roteren van de stick met een constante druk met succes af. De criteria waren hetzelfde als voor de Wii U GamePad’s analog-stick.
Omdat we het altijd hebben proberen te verbeteren, hebben we de door consumenten gebruikte Joy-Con controllers onderzocht en herhaaldelijk de resistentie tegen gebruikerssporen en duurzaamheid verbeterd.
De onderdelen van de Joy-Con analog-sticks zijn niet iets dat je kant en klaar kan kopen maar zijn speciaal ontworpen, dus we hebben vele verbeteringen overwogen. Daarbovenop hebben we de betrouwbaarheidstest zelf verbeterd, en hebben we constant veranderingen doorgevoerd om de duurzaamheid te verbeteren en deze nieuwe test succesvol te af te leggen.
Zodra de effecten van onze verbeteringen bevestigd werden, hebben we ze gelijk doorgevoerd in de Joy-Con die inbegrepen zijn met de console, Nintendo Switch Lite en de los verkochte exemplaren die vanaf dat moment geproduceerd werden. Het gaat hier om de interne componenten van de Joy-Con, dus je kan de verbeteringen niet zien op basis van de buitenkant. Maar we gebruiken de nieuwe versies van de onderdelen ook als we reparaties uitvoeren. Vergelijkbare constante verbeteringen zijn ook doorgevoerd voor de Nintendo Switch Pro-controller.
Het ontwerp van de Joy-Con is al langer een onderwerp waar veel aandacht voor is, ook vanuit de Nederlandse Consumentenbond. Pijnpunt zit hem in de zogeheten Joy-Con drift die kan optreden, waardoor de joysticks onterecht input lijken te registreren. In praktijk zorgt dit ervoor dat de Nintendo Switch onbruikbaar wordt. Nintendo repareert Joy-Con drift problemen tegenwoordig gratis, ook buiten de garantieperiode. Kitty legt je in dit artikel uit hoe je je Joy-Con ter reparatie aanbiedt. Een oplettende fan had al eerder dit jaar ontdekt dat zijn Skyward Sword Joy-Con een iets ander intern ontwerp leken te hebben, met het recente interview bevestigt Nintendo dit nu officieel.
Naast de verbetering van de Joy-Con spraken de heren ook over andere aanpassingen voor het OLED model, je leest het vier-delige interview hier volledig (in het Engels) terug.
Denk jij dat het drift-probleem nu definitief de wereld uit is, of blijf je sceptisch? Laat het ons weten in de comments.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
9 okt 21 om 08:59
#1882
283 XP | 54 comments
Sceptisch, want zelfs na reparatie tript ie hem af en toe nog wel eens.
9 okt 21 om 09:47
#1883
2831 XP | 548 comments
Heb nu al meerdere maanden de 8bitdo pro2, dus was helemaal vergeten dat ik nog een drifter heb. Ga hem nu dan ookklaar maken voor verzending. Dit wordt de tweede keer voor dezelfde joycon