Metroid Dread-director: "Essentieel dat Samus haar vaardigheden verliest"

  • Nieuws

  • 17 jun 24 om 17:49

  • Coen

  • 2

Het is een ongeschreven regel dat Samus altijd haar krachten verliest aan het begin van een Metroid titel. Maar waarom is dit eigenlijk zo?

Vrijwel iedere Metroid game begint met Samus die al haar vaardigheden verliest. Elk spel doet het net iets anders maar dat is ongeveer altijd het begin. Daarna moet je je een weg door een wereld zien te vinden zodat je je vaardigheden een voor een weer terug krijgt. Metroid Dread deed dit natuurlijk ook.

In een interview met Gamereactor heeft de Metroid Dread-director José Luis Márquez het volgende hierover verteld (vertaald):

In het geval van Metroids, ja, dit moet zo zijn. Je kunt het spel niet beginnen zonder eerst alles kwijt te raken. Dat is een vereiste. Als dit niet zo was denk ik dat je teleurgesteld zou zijn. Je zou meteen denken: “Wat? Je krijgt dit allemaal meteen vanaf het begin? Het zal toch niet waar wezen?!”

 

Misschien is het ook wel een beetje overkill als je de Omega Cannon meteen kunt gebruiken..

Márquez heeft het ook gehad over de lengte van Metroid games. Hij gelooft dat een compacte game de “ideale lengte” van de games is.  En in tegenstelling tot veel spellen de laatste tijd vind Márquez dat je een spel als Metroid juist klein maar krachtig moet houden.

Márquez heeft ook gedeeld dat hij persoonlijk niet zo houd van souls-like elementen in metroidvania titels. Hij begrijpt echter wel waarom mensen er van houden. Hij vertelt dat hij persoonlijk niet iemand is die graag moeilijke games maakt voor spelers.

Wat vind jij van de opmerking van Márquez? Ben je het met hem eens? Laat het ons weten in de comments!

Bron: gamereactor.es

Like dit bericht:

Over Coen

Sinds dat Coen als vijfjarig jochie een GameBoy in zijn schoot geworpen kreeg is het al foute boel. Sindsdien is hij niet meer weg te slaan bij Nintendo. Geef hem een platformer als Rayman of Donkey Kong en voor je je kunt omdraaien heeft hij hem al uit. Daarnaast heeft deze jongen ook nog creatieve kanten die zijn aangewakkerd door het spelen van games zoals Rayman en Pokémon. Een veelzijdige knul dus!

Lees meer over Coen

Recente artikelen

Hoofdafbeelding bij Vang Sceptile in nieuw Tera Raid-event in Pokémon Scarlet & Violet

0

Nieuws Vang dit weekend Sceptile in Tera Raid-event Scarlet & Violet

06-07-2024

1

Erik

Mighty Morphin Power Rangers: Rita’s Rewind lijkt naar de Switch te komen

1

Nieuws Mighty Morphin Power Rangers: Rita's Rewind lijkt naar de Switch te komen

18-06-2024

1

Dennis

Nintendo Direct aangekondigd voor 18 juni

10

Nieuws Nintendo Direct aangekondigd voor 18 juni

17-06-2024

7

Rik

Discussieer met ons mee! 2

rob1N

18 jun 24 om 08:32

#13778‍

5642 XP | 1087 comments

Ik vind vooral dat marquez niet moet bepalen hoe een metroid game hoort te zijn. Niemand wilt perse een korte game lijkt me. Natuurlijk is er wel wat te zeggen over de verhouding lengte vs kwaliteit. Maar zorg gewoon dat de game dat beiden heeft. 

Metroid Dread is een vrij korte game voor Metroid termen. Kwalitatief hoog, maar dan moet je je afvragen of het dan prima voelt om het zo snel uit te spelen. 'Content is King' is in mijn geval de slagzin. Als een game gewoon genoeg content heeft, maakt de lengte niet zo veel meer uit. Als je nog wat nieuws kan doen na het uitspelen, zou dit ook al leuk zijn. Ik geloof dat metroids altijd een hard-mode unlocken maar dat trekt mij dan nooit zo. 

 

N2up

18 jun 24 om 13:16

#13780‍

1569 XP | 307 comments

Metroid dread mocht wel iets langer van mij als ze t kon zonder de kwaliteit ervan te verliezen. Maar alle Metroid games zijn redelijk kort (100% runs niet meegerekend)

Souls-like elementen hoeven van mij ook niet in Metroid, daar heb ik Hollow Knight en andere Indies voor, maar de grote open wereld met meerdere "Sequence breaks" van Hollow Knight vind ik zeker een meerwaarde in metroidvanias. Geeft heel veel replaywaarde. Denk dat Metroid Dread mijn meest herspeelde game is en die is nog redelijk lineair

 

 

Krachten verliezen in t begin hoort er gewoon bij. Helemaal mee eens