Maker Xenoblade Chronicles 3 legt uit hoe ze vijanden toevoegen

  • Nieuws

  • 15 apr 24 om 16:32

  • Karina

  • 0

Recentelijk heeft Monolith Soft, de ontwikkelaar van de immens populaire Xenoblade Chronicles-serie, uitleg gegeven hoe ze vijanden toevoegen in Xenoblade Chronicles 3. Dit onthulden ze tijdens een presentatie van hun nieuw uitgebrachte art book. Tetsuya Takahashi, de uitvoerend directeur en schrijver van Xenoblade Chronicles 3, nam de tijd om te bespreken hoe hij de personages Moebius en Z in het spel heeft toegevoegd.

In het spel moeten spelers het opnemen tegen Moebius en hun leider. Moebius zijn krachtige vormen die worden gecreëerd door een groep genaamd de Consuls. Deze vormen zijn groot en imposant, en spelers komen ze tegen als vijanden tijdens hun avontuur. Aan de andere kant is Z de belangrijkste antagonist van het spel. Hij is de leider van de Consuls en de bron van alle Moebius.

Takahashi deelde het volgende over Moebius en Z:

Bij het bedenken van het verhaal voor Xenoblade Chronicles 3 waren er een aantal dingen die ik wilde doen. Het eerste was de vijanden. Ik wilde enkele kleine veranderingen aanbrengen in de manier waarop vijanden werden afgebeeld. Bijvoorbeeld, in Xenoblade Chronicles 1 en 2, heeft de rol van de schurk een zekere trots – een esthetiek misschien, zelfs filosofie of overtuiging, iets dat hen rechtvaardig doet voelen. Ze werden gemaakt met de bedoeling een zeer interessante clash te zien tussen de speler en hun eigen gevoel van rechtvaardigheid. Dus bijvoorbeeld, Egil in Xenoblade Chronicles 1, en Jin in Xenoblade Chronicles 2 zijn personages die zelfs sympathie kunnen opwekken bij de speler. Ik denk dat je het een theatertechniek of standaardprocedure zou kunnen noemen om de manier van leven van de schurken te laten zien.

In Xenoblade Chronicles 3 hebben we geprobeerd de schurk realistischer te maken. En wat bedoelen we als we zeggen ‘realistischer’? Laten we de vijand iemand maken die zeer invloedrijk is. Het is een beetje gevaarlijk om iemand zo machtig de vijand te maken, maar laten we het proberen! Zoals Z het zegt, het is de logica van de echte wereld, als je de logica kunt bepalen, heb je de macht om dingen te laten gebeuren. Zelfs deze machtige, invloedrijke mensen hebben hun eigen leven en banden met anderen, maar wat we aan de oppervlakte zien en wat we voelen als de wortel van deze mensen is grotendeels… wat zou ik zeggen… verlangen… misschien naar controle, of geld, of prestige of zelfs soms lust. Over het algemeen kan daaruit een slecht persoon geboren worden. Ik vraag me af hoe het zou zijn als dit soort mensen de verliezers zouden zijn.

Wat betreft de aanhoudende vijanden van Moebius, zij overdreven de onaangenaamheid en absurditeit van mensen in de echte wereld en waren dus een vijand waar het onmogelijk was om mee te leven. Dus in plaats daarvan voor het hoofdverhaal, en ook voor de missies, werd het spel gemaakt met de focus op de jonge mensen, hun overtuigingen, gedachten en hun verzet. Aan het einde van het spel is er een scène waarin Z zegt ‘Omdat het me amuseert’, maar hij had net zo goed kunnen zeggen, ‘driesterrenrestaurants zijn zo heerlijk’, of ‘ik kan niet anders dan geld verdienen’ – de werkelijke regel kan van alles zijn. Eenvoudig gezegd, ik wilde dat de Moebius de onaangenaamheid van de realiteit belichaamden, in vergelijking met de hoofdpersonages en de protagonisten, die ik meer concreet wilde portretteren.

In fictie zijn de schurken normaal gesproken op de een of andere manier cool, zelfs iemand als een politicus, maar het is een beetje teleurstellend dat er in werkelijkheid echt geen schurken zijn zoals dat, degenen in de fictieve wereld zijn beter, denk ik. Ik vraag me af of sommige van die meer stijlvolle mensen in de echte wereld verschijnen? (lacht) Aanvankelijk dacht ik dat ik een motief kon gebruiken van de lelijkheid en absurditeit van de realiteit in het spel, bijna alsof ik zou zeggen een ‘microkosmos’. Ik wilde het gevoel naar voren brengen van ‘in werkelijkheid is het geen geweldige zaak om je leven zo gecontroleerd te hebben!’ Noah en zijn vrienden moeten leven volgens regels die ze zelf niet hebben besloten. Mijn eerste gedachte was dat ik mensen wilde afbeelden die het systeem kunnen vernietigen.

Ben je geïntrigeerd door de vernieuwende aanpak van vijanden in Xenoblade Chronicles 3? Laat het ons weten in de comments!

Bron: Nintendo Everything

Like dit bericht:

Over Karina

Dit is Karina, haar game-vrienden noemen haar Kiara. De liefde voor games begon al op haar derde, ze werd toen door haar vader geïntroduceerd aan Sonic op de Sega. Sindsdien is de passie voor games uitgegroeid tot een hechte en nostalgische vriendschap. Of het nu gaat om epische avonturen in Xenoblade Chronicles, gezellige avonden waarop ze piano speelt, of knusse game-sessies onder haar favoriete dekentje, ze is helemaal in haar element als het om gamen gaat!

Lees meer over Karina

Recente artikelen

Freddi Fish 5: The Case of the Creature of Coral Cove komt naar Switch

0

Nieuws Freddi Fish 5: The Case of the Creature of Coral Cove komt naar Switch

29-04-2024

0

Karlijn

Dit weekend was het wereldkampioenschap Mario Kart en Splatoon

0

Nieuws Dit weekend was het wereldkampioenschap Mario Kart en Splatoon

15-04-2024

1

Thijmen

Hoofdafbeelding bij Nintendo niet aanwezig op Gamescom deze zomer

2

Nieuws Nintendo niet aanwezig op Gamescom deze zomer

15-04-2024

2

Erik

Reageer als eerste!