Indie-ontwikkelaars praten over Nintendo Switch 2 devkits

  • Nieuws

  • 26 jun 25 om 21:04

  • Robin

  • 4

In een gesprek met GamesIndustry.biz vertellen verschillende indie-ontwikkelaars over hun ervaringen met de Nintendo Switch 2-devkits.

Ze geven aan dat de situatie vergelijkbaar is met die van de originele Nintendo Switch. Tony Gowland van Ant Workshop zei hierover het volgende:

“De indie-mensen die ik ken en die met succes kits hebben weten te bemachtigen, werken aan games die de extra kracht van de Switch 2 nodig hebben…” Gowland vervolgt:
“Ik denk dat, vanwege de uitgebreide backwards compatibility, hun [Nintendo’s] huidige prioriteit is om kits te leveren voor titels die geen OG Switch-versie in de maak hebben – dat was tenminste de indruk die ik kreeg toen we contact opnamen over Into the Restless Ruins.”

Into the Restless Ruins van Ant Workshop

Ook Chris Wright van Fellow Traveler – bekend van onder andere Afterlove EP en 1000xResist – deelt zijn ervaring:

“Het is begrijpelijk dat devkits sterk beperkt zijn voor de lancering van een console, en dat ze daarna meestal een tijdje beperkt blijven,” zegt hij. “De Switch 2 is in dit opzicht heel normaal geweest en we hadden niet verwacht dat we voor de lancering toegang zouden krijgen tot kits.”

Hij geeft aan dat dit vrij normaal is voor een nieuwe console. Zeker omdat het niet logisch is om duizenden devkits op te sturen naar iedereen. Wel laat hij weten dat er nog geen duidelijkheid is over wanneer ze er zelf een kunnen ontvangen.

“We hebben eigenlijk heel weinig informatie over wanneer ze beschikbaar zullen zijn.

Wat we op korte termijn graag zouden zien, is communicatie en duidelijkheid voor indies over wat we kunnen verwachten in termen van wanneer en hoe de toegang tot kits wordt opengesteld,” zegt hij. “We willen het platform heel graag ondersteunen, en als we een tijdlijn weten, kunnen we dat plannen.”

Voor het volledige interview kan je verder lezen op Gamesindustry.biz.

Wat vind jij van deze informatie over de Nintendo Switch 2-devkits? Vind je dat de game-industrie – en Nintendo in het bijzonder – soms te geheimzinnig is, of hoort dit er gewoon bij? Laat het weten in de comments!

Bron: gamesindustry.biz

Like dit bericht:

Over Robin

Sinds de NES is Robin actief in het gamen. Zijn eerste console was dan een SNES die hij van Sinterklaas kreeg en waar hij erg druk was met Lufia II: Rise of the Sinistrals. Nu kan je hem blij maken met o.a Monster Hunter, Fire Emblem en Xenoblade. Ook hoopt hij elke dag stilletjes dat Golden Sun terug komt.

Lees meer over Robin

Recente artikelen

Nieuwe Switch 2-trailer voor Ys X: Proud Nordics

0

Nieuws Nieuwe Switch 2-trailer voor Ys X: Proud Nordics

15-07-2025

0

Jeroen

Masahiro Sakurai op een witte bank tijdens een video van zijn YouTube-kanaal

2

Nieuws Sakurai maakt zicht zorgen over toekomst gaming industrie

26-06-2025

1

Robin

Chained Echoes: Ashes of Elrant komt op 7 augustus

1

Media Chained Echoes: Ashes of Elrant komt op 7 augustus

26-06-2025

0

Robin

Discussieer met ons mee! 4

Fl@ppy

27 jun 25 om 06:48

#17571‍

5005 XP | 977 comments

Deze zouden wat mij betreft ook in overvloed beschikbaar moeten zijn. En blijkbaar communiceert N ook niet met de kleinere ontwikkelaars....herkenbaar.

Zool

27 jun 25 om 14:19

#17582‍

2999 XP | 571 comments

Nintendo wederom met verkeerde prioriteiten. Stoer zeggen dat ze 8 miljoen consoles kunnen leveren, maar op tijd een paar duizend devkits niet.

 

treurig. 

Raceneus

28 jun 25 om 00:20

#17588‍

133 XP | 26 comments

Hoe moet ik zo’n devkit eigenlijk voor me zien? Is dat een handleiding met hoe te programmeren voor de switch 2? Kan dat niet digitaal verzonden worden? 

Raceneus

28 jun 25 om 00:20

#17589‍

133 XP | 26 comments

Hoe moet ik zo’n devkit eigenlijk voor me zien? Is dat een handleiding met hoe te programmeren voor de switch 2? Kan dat niet digitaal verzonden worden?