Eind vorig jaar konden we aan de slag met de Dragon Quest III HD-2D Remake. Een recent interview met de geestelijk vader van de serie onthult dat de remake er in eerste instantie heel anders uit had moeten zien.
Dragon Quest-bedenker Yuji Horii deed deze onthulling in een interview met de Japanse publicatie Nintendo Dream. Horii gaf aan dat Square Enix in eerste instantie de voorkeur gaf aan een moderne 3D-remake van de klassieker uit 1998. Het team achter de remake kwam echter al snel tot de conclusie dat het omzetten van de game naar een driedimensionale beleving ‘het gevoel’ van het spel te veel zou aantasten. Daarom werd er gekozen voor de HD-2D-stijl die weliswaar modern aanvoelt maar qua gevoel dichter bij het origineel blijft:
Eerst waren er gesprekken over het maken van een 3D-spel, maar elke Famicom [Nintendo Entertainment System]-game die we naar 3D omzetten zou ook het gevoel van het spel aanzienlijk veranderen. Door HD-2D te gebruiken kunnen we verscherpt de herinneringen van het origineel oproepen zonder de game zelf aan te passen.
– Yuji Horii (vertaald)
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!