Dit zijn de nieuwe spel-mechanieken in Mario Kart World

  • Nieuws

  • 17 apr 25 om 18:03

  • Rik

  • 1

Eerder vandaag zond Nintendo de Mario Kart World Direct uit. Tijdens de Direct werden onder andere de nieuwe spel-mechanieken uitgelegd.

N1-UP zet de belangrijkste nieuwigheden voor je op een rijtje!

Sprintsnacks

Als eerste werden de nieuwe drive-through restaurants van Yoshi, die we ook al zagen in de eerste korte teaser, uit de doeken gedaan. Langs de verschillende parcours kun je “Yoshi’s” restaurants vinden, waar je in de drive-through gloeiende snack-zakken kunt vinden. Deze zakken fungeren als een speciale itembox waarmee je sprintsnacks (Dash Food)-items krijgt. Als je deze snacks opeet krijg je een snelheidsboost én kan je personage transformeren in een nieuw kostuum. De sprintsnacks zijn gethematiseerd naar de locatie waar je ze ontvangt: zo zagen we een Amerikaanse hamburger in het op Route 66 gebaseerde Mario Bros. Circuit-gebied, een pizza in een gebied dat geïnspireerd is op Venetië en sushi in een Japans gebied. Ook de kostuums die je ontvangt voor je personages volgen dit thema: Peach kreeg bijvoorbeeld haar kimono-outfit door het eten van een sushi-sprintsnack.

Eenmaal vrijgespeeld met de juiste sprintsnack, kun je de kostuums selecteren in het personagekeuze-scherm.

Oplaadsprong

Ook introduceert Mario Kart World nieuwe rij-technieken die de serie nog niet eerder kende. De eerste van deze technieken is de oplaadsprong. Als je de driftknop ingedrukt houdt terwijl je rechtdoor rijdt, laadt de sprong op. Deze kun je vervolgens gebruiken om aanvallende items te ontwijken, op grindrails te springen of over obstakels te springen. Ook kun je voor korte periodes over muren rijden: een evolutie van de anti-zwaartekracht-segmenten uit Mario Kart 8 (Deluxe).

Terugspoelen

Als je een sprong mist heb je nu ook de mogelijkheid om een kort stukje terug te spoelen, zodat je het betreffende segment nog een keer kan proberen. Maar let op! Alleen jij spoelt terug, je rivalen blijven ondertussen gewoon door racen. Je moet dus de balans zien te vinden tussen de optimale (afsnij)route en terugvallen in je positie.

Naast de nieuwe technieken uit de Direct, was ook al bekend gemaakt dat alle karts vanaf nu vaar- en vlieg-mogelijkheden hebben.

Vind jij dat Mario Kart World zich met deze nieuwe technieken genoeg onderscheidt van Mario Kart 8 Deluxe? Laat het ons weten in de comments!

Like dit bericht:

Over Rik

Rik is het typische gevolg van Satoru Iwata's Blue Ocean strategy: sinds Pokémon Diamond op de DS is hij verslingerd aan (Nintendo) games. Bij voorkeur speelt Rik games met grote werelden waar hij uren in kan verdwalen. Ook is Rik onze specialist op het gebied van Super Nintendo World en Nintendo's andere avonturen in de pretparkwereld.

Lees meer over Rik

Recente artikelen

Tweede Mario-film heet waarschijnlijk Super Mario World

0

Nieuws Tweede Mario-film heet waarschijnlijk Super Mario World

14-05-2025

3

Dennis

Ex PlayStation-baas: “Nintendo verliest hun identiteit”

3

Nieuws Ex PlayStation-baas: "Nintendo verliest hun identiteit"

17-04-2025

1

Robin

Mario Kart World bevat de volgende spelstanden

2

Nieuws Mario Kart World bevat de volgende spelstanden

17-04-2025

2

Robin

Discussieer met ons mee! 1

rob1N

21 apr 25 om 01:14

#16669‍

7637 XP | 1480 comments

Die charge jump is wel een toffe nieuwe mechanic, maar die werkt dus alleen als je rechtdoor rijdt... Ik vraag me af hoe je zoiets dan kan doen in een bocht. Kan dat dan wel of niet? Ik neem aan dat deze jump is bedoeld om op bepaalde plateaus te springen of zo? Het dodgen van items is natuurlijk ook handig maar dat lijkt me vrij lastig timen als je eerst moet opladen.