De nieuwe James Bond-game 007 First Light was maar liefst zeven jaar in ontwikkeling.
Dat meldt de Deense publieke omroep. De ‘Deense NOS/VRT’ wijdde een speciaal artikel aan de game en de stand van de game-industrie aangezien 007 First Light-ontwikkelaar IO Interactive afkomstig is uit Kopenhagen. De nieuwe Bond-game heeft daarnaast een nationaal Deens record te pakken: de ontwikkelkosten van omgerekend bijna 173 miljoen euro maken van 007 First Light de duurste game ooit ontwikkeld in Denemarken. Die investering lijkt IO Interactive geen windeieren te leggen: het bedrijf maakte bekend dat de Bond-game maar liefst 1,5 miljoen keer over de (digitale) toonbank ging in de eerste 24 uur na de release. Dit aantal zal nog stijgen: de Switch 2-versie van de game werd uitgesteld tot ‘later deze zomer’.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
6 dagen geleden
#21139
222 XP | 31 comments
Ben erg benieuwd hoe deze op de switch gaat draaien. De intro op de ps5 was goed, maar wil hem verder op S2 gaan spelen. Hopelijk is er snel meer duidelijkheid mbt releasedatum!