Digital Foundry heeft de Switch-versie van Hogwarts Legacy onder handen genomen en vergeleken met de andere versies. Hoe draait de game op de Nintendo Switch?
Digital Foundry analyseert in een video de Nintendo Switch-versie van het openwereldspel Hogwarts Legacy, en vergelijkt deze met versies voor andere consoles. Wat opvalt is dat het spel op grafisch gebied flink is teruggeschroefd.
Omgevingen zijn zowel binnen als buiten een stuk minder gedetailleerd. Dit is terug te zien in de details op standbeelden, spiegeling van oppervlakten zoals tafels en aan de hoeveelheid bomen die er buiten staan, dit zijn er een stuk minder dan in de Xbox One S-versie.
De verlichting is een stuk eenvoudiger, niet dynamisch en soms ontbreekt deze helemaal. Er is veel moeite gestoken in het verminderen van polygonen door rotsen, vloeren en andere details hoekiger te maken. Daarnaast bevat de Switch-versie ook laadtijden tot 40 seconden met een laadscherm, iets wat we in de andere versies niet terugzien en de sfeer van openwereld weghaalt.
Qua resolutie schommelt het spel tussen de 720p en 540p op het grote scherm, en dipt de game in handhelft zelfs tot 360p. Ondanks alle grafische aanpassingen draait het spel niet stabiel op 30 frames per seconde. Vaak valt deze terug tot ongeveer 20 frames. Digital Foundry raadt daarom aan, wanneer je de kans hebt, om het spel op een ander platform te spelen. In de Switch-versie zijn te veel concessies gedaan waardoor de magie van de Harry Potter-films niet goed meer overkomt. In handheld-modus vallen de grafische downgrades wel minder op. De hele video is hieronder te bekijken.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
20 nov 23 om 15:01
#12169
4007 XP | 699 comments
Ik kan het filmpje nog niet bekijken, maar wordt er ook gesproken over de gezichtsuitdrukkingen?
20 nov 23 om 15:15
#12170
1054 XP | 94 comments
Daar heb ik ze niet over gehoord in de video. Wel dat NPCs op een grotere afstand met minder frames bewegen, maar niets over plattere gezichtsuitdrukkingen (wat je bij EA Sports FC bijvoorbeeld wel ziet).
20 nov 23 om 21:03
#12172
4007 XP | 699 comments
Ik heb het nu gezien en jammer dat ze dat niet opgevallen is. Wellicht is het alleen beperkt tot de cutscenes.
Desondanks is het een knappe prestatie om deze game op de Switch te zien draaien. Dit verklaart ook waarom het zo lang heeft geduurd.