De eerste game die Limited Run Games ooit geprint en uitzonderlijk ook zelf gemaakt heeft, Breach & Clear, was bijna verkrijgbaar op de Wii U. De game is echter niet door het certificatieproces van Nintendo gekomen. Dat zegt Josh Fairhurst op X (Twitter). Hij is één van de oprichters van Limited Run Games en Mighty Rabbit Studios, de ontwikkelaar van de game.
Limited Run Games staat bekend om het maken en/of distribueren van fysieke versies van indie games die voorheen alleen maar een downloadbare titel waren. Het bedrijf is begonnen als Mighty Rabbit Studios, een ontwikkelaar van videogames opgericht door Josh Fairhurst en Nicholas Allen. Josh Fairhurst wou de games die zijn studio maakte fysiek uitbrengen zodat mensen die geïnteresseerd waren in zijn game altijd konden spelen en dat ze niet afhingen van een digitale winkel die ooit kan sluiten. Hij besloot een kleine oplage te maken van één van zijn games, Breach and Clear, en de rest is geschiedenis.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
20 nov 23 om 11:58
#12166
4127 XP | 723 comments
Goed zo. Als een game na 30 uur crasht vanwege een memory leak, dan moet dat opgelost worden. Zeker met de slaapmodus en instant weer een game kunnen oppakken is het belangrijk dat games stabiel blijven bij langdurig gebruik.
Maar goed, het zal wel iets anders zijn dan een memory leak, want dat zou geen 30 uur moeten kosten om te reproduceren.
Met de Switch lijken er ook minder strenge certificeringsprocessen te zijn, want die games crashen vaak genoeg in tegenstelling tot games van eerdere generaties. Dus aan de ene kant hebben ze gelukkig wat eisen laten vallen, maar aan de andere kant betekent dit dat games er kwalitatief niet beter op worden.
20 nov 23 om 12:11
#12167
33 XP | 5 comments
Ik denk eigenlijk niet dat het een memory leak was aangezien de game maar 1 op de 10 keer crashte. Een memory leak zou volgens mij constant moeten gebeuren als je de game langer laat aanstaan, maar ja, wat weet ik ervan! Maar je hebt wel gelijk dat dat bij de Switch die in tegenstelling tot de Wii U echt een slaapmodus heeft, echt wel een belangrijk punt is dat getest moet worden. Maar dat weten we niet natuurlijk of ze dat doen of niet.