[Lopend project]
In Stardew Valley lag de nadruk meer op de bescheidenheid: leven van het land, voedsel verbouwen en contact maken met de mensen en de natuur om je heen. Maar met mijn volgende spel wilde ik meer fantastische mogelijkheden verkennen… ervaringen die je verder brengen dan het gewone. Dat is waar magische spookchocolade om de hoek komt kijken.
Chocolade vertegenwoordigt datgene wat verrukkelijk is. Het spookkasteel staat voor de aantrekkingskracht van het onbekende. De geesten staan voor de afdruk van het verleden. Al deze dingen zijn belangrijk. Denk echter geen moment dat dit spel, omdat het over spoken in een spookkasteel gaat, een slecht of negatief spel is. Integendeel, het is mijn bedoeling dat dit spel positief, opbeurend en levensbevestigend is. Maar als Stardew Valley vooral de energie van de zon kanaliseert, dan kanaliseert Haunted Chocolatier de energie van de maan. Beide zijn van vitaal belang.
Belangrijker dan dat alles, is dat ik gewoon een leuk spel wil maken.
Misschien krab je je nu wel op je hoofd en vraag je je af wat voor soort spel dit is. Ik weet niet hoe ik het het beste kan omschrijven. Het ontwikkelt zich organisch terwijl ik het ontwikkel, dus ik weet niet zeker waar het heen zal gaan. Maar in de kern bestaat het spel uit het verzamelen van ingrediënten, het maken van chocolade en het runnen van een chocoladewinkel. Natuurlijk zit er nog veel meer in het spel, maar ik wil er in dit vroege stadium nog niet te diep op ingaan, deels omdat ik niet vast wil zitten aan een bepaald concept van wat het spel is.