We hebben hier en daar wat stukjes gameplay en verhaal van het veelbelovende Astral Chain gezien, maar wat is het nu precies voor spel? Is het een typische Platinum-game in de trant van Bayonetta en draait het voornamelijk om vette actie en gevechten in kleine arena’s? Of is het een wat meer open wereld-epos waar je een groter gebied verkent en quests kunt aannemen van personages, zoals in Nier Automata? Het antwoord is beiden.. en meer! Nu ik het spel inmiddels al een tijdje aan de tand heb mogen voelen, deel ik graag vijf redenen met jullie om af te tellen tot Astral Chain.
Een geloofwaardige cyberpunk wereld
Astral Chain speelt zich omstreeks het jaar 2070 af en jouw personage is lid van de Neuron politie-eenheid. Chimera, demonische wezens uit een andere dimensie, duiken steeds vaker op in de futuristische stad The Ark en er verdwijnen steeds meer mensen. Aan jou om de verschillende districten van deze stad te bezoeken om uiteindelijk korte metten te maken met de Chimera. Die districten zijn prachtig vormgegeven en veel vaker dan ik verwacht had, keek ik mijn ogen uit. Met grote neonverlichte advertenties van bedrijven die niet bestaan, hologrammen op zebrapaden en rondzoemende drones zet het spel direct een heerlijk cyberpunksfeertje neer. De designers spelen duidelijk leentjebuur bij grote namen uit het genre, zoals Akira en Ghost in the Shell, maar weten er wel echt iets eigens van te maken.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!