Nintendo’s Gamestudio – ook wel bekend als Game Builder Garage – lanceerde vlak voor de E3 in de Nintendo Switch eShop. Gamestudio plaatst je in de schoenen van een gameprogrammeur om je de beginselen van het ontwerpen van een videogame bij te brengen. In mijn review lees je uitgebreid mijn mening over wat het spel goed doet. En alhoewel ik onderstaand hier en daar wel aangaf in de recensie, zijn er na tientallen uren en een dozijn half afgemaakte games ook wat dingen duidelijk geworden die Gamestudio wat minder goed doet. Nintendo, ik hoop dat je meeleest!
Spiegelen van Nodon en andere gebruikersinterface frustraties
Pas bij het maken van een complex (multiplayer)spel kom je erachter dat enorme groepen aan Nodon gekopieerd worden per deelnemer. Ik hou erg van symmetrie, dus het is een beetje frustrerend om op te merken dat er geen spiegelfunctie is om een groep aan Nodon om te draaien opdat de uitvoer de andere kant op gaat. Een andere last is dat er geen indicator is voor welke letters je van een Wormhole Nodon al gebruikt hebt. Hoe groter je lijst aan Wormhole Nodon, hoe moeilijker het wordt om bij te houden wat waarnaartoe gaat en dit is makkelijk te verhelpen met een kleine aanwijzing, al dan niet met een indicator voor hoeveel van dat type er bestaan in de wereld. In het ideale geval mag je ze zelf een beschrijving geven, maar ik zou al tevreden zijn met iets kleins. Ook wordt het ook steeds moeilijker om bij te houden waar de Wormhole Nodon zich precies bevinden in de wereld, dus een optie om de camera te centreren op een Wormhole Nodon van je keuze was geen overbodige luxe geweest. En over de camera gesproken: wat verder uitzoomen om het overzicht te bewaren was eigenlijk ook wel lekker geweest.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!