Op dit moment kijken we allemaal met grote, grote ogen naar Super Mario Odyssey. Geen wonder ook: sinds het meer dan briljante Super Mario 64 in 1996 vriend en vijand omver blies, hebben Mario’s 3D-platformers een soort legendarische status bereikt. Elk zuchtje, elk sprongetje, elke nieuwe power-up die hintte naar een mogelijke nieuwe iteratie van Mario’s driedimensionale avonturen en die grote ogen werden weer opgezet. Laten we met Super Mario Galaxy 2 eens in het verleden duiken om te laten zien dat deze nog altijd meer dan terecht zijn.
Als er één spel perfect congrueert met plezier, innovatie en vindingrijkheid, dan is het Super Mario Galaxy. Het spel liet na het iets mindere Sunshine zien dat Super Mario 64 niet een toevalstreffer was. Het nieuwe zwaartekracht-element, gecombineerd met de unieke bewegingsmogelijkheden van de Wii (de Spin Jump blijft de meest bevredigende beweging ooit) én een hernieuwde visie wat betreft levelstructuur, zorgden voor een heerlijke, gestroomlijnde ervaring. Een ervaring waar de hand van meester Nintendo met elke sprong werd gevoeld. Heerlijk!
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!