Precies tien jaar geleden bracht Nintendo de Nintendo 2DS uit. Dit model verscheen naast de Nintendo 3DS en Nintendo 3DS XL en werd gebracht als de budgetoptie. Maar wat bleek? De belangrijkste gimmick van de 3DS, het stereoscopisch 3D, ontbrak! Wij blikken terug op deze goedkope versie, en kijken hoe Nintendo dit trucje herhaalt met de Switch.
De aankondiging van de 2DS was een bijzondere. Zonder veel poespas werd de Nintendo 2DS getoond, en meteen werd al duidelijk dat dit een instapmodel was. Weg was het iconische clamshell design, en in plaats daarvan kregen we een vorm die ik het meest vergelijk met een deurstop. Qua materiaal voelde de 2DS ook wat meer plastic aan dan zijn luxere broer en beschikte het apparaat alleen over een mono luidspreker.
Maar de grootste ster van de show ontbrak ook: stereoscopisch 3D. Nota bene de functie die de 3DS zijn naam gaf! Verder kon de 2DS alles wat de 3DS kon. De camera’s waren aanwezig, net zoals het touchscreen. Alle software en games die de 3DS speelde, kon de 2DS ook spelen, alleen niet in stereoscopisch 3D. Okee, en het fijne gevoel van het dichtklappen als je klaar was met spelen (of opeens moest rennen voor je trein) werd vervangen door een knop voor de slaapmodus.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
12 okt 23 om 21:07
#11775
3254 XP | 632 comments
Ik was een van de genen die 250 voor de originele 3DS betaalde. Voelde me best wel bedonderd toen de prijs niet veel later naar 180 daalde. Als troost kregen we wat GBA spellen.
In het begin was het 3D zeker leuk, maar na verloop van tijd vond ik het vooral irritant worden voor mijn ogen. Dus uiteindelijk vaak niet in 3D gespeeld.
12 okt 23 om 23:11
#11776
3512 XP | 523 comments
3D was een leuke gimmick voor zo af en toe. Ik heb pas mijn 3DS weer uit de gast gehaald en het spelen in 3D hoewel leuk (en hoe goed het kan werken in de juiste positie) is toch geen fijne game ervaring voor lange zit. Maar wat een tof apparaat .