De Game of the Year-verkiezing is weer in aantocht en Erik nomineert… The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom
Ook dit jaar leggen we de Game of the Year helemaal in handen van jullie, de community. Om je op te warmen voor het stemmen laat de redactie de beste en meest prominente Switch-titels van 2023 de revue passeren tijdens de stemperiode. Vandaag is het tijd voor de GotY-nominatie van onze held van Hyrule: Erik!
The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom
Het cijfer voor The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom is een van de moeilijkste die ik ooit in mijn leven moest bekokstoven. Dat het hoge ogen scoorde, dat was zeker. Maar moest ‘ie nou net als Breath of the Wild, in mijn ogen de beste game ooit gemaakt, ook een tien krijgen? Aan de ene kant wist Nintendo het onmogelijke neer te zetten en deze moderne klassieker te overtreffen met een nóg levendigere wereld en meer veelzijdige gameplay. Maar aan de andere kant was deze game niet mogelijk geweest zonder Breath of the Wild.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
12 dec 23 om 12:18
#12384
323 XP | 62 comments
En als verassing The Depths. Dat vond ik toch wel heel erg tof.
12 dec 23 om 13:45
#12385
4027 XP | 703 comments
Eens, hoe hebben ze dat geheim gehouden?! Het moge dan dezelfde Hyrule zijn als in BotW, maar ik vond dat er genoeg te doen en te zien was om het niet als storend te ervaren. We spelen immers al decennialang in Hyrule
12 dec 23 om 14:08
#12387
5706 XP | 401 comments
Jaaa, dat ze dat geheim hebben gehouden was echt fantastisch. Het schijnt ook dat ze juist de focus in de trailers op die hemeleilanden hebben gezet om dat te verbloemen.
12 dec 23 om 18:26
#12396
1576 XP | 287 comments
Interessante mening.. Ik vond Tears of the Kingdom iets beter dan Breath of the Wild - maar ook niet veel. De grotten en Dephts waren waren geweldig, maar de ''normale'' wereld was - wederom - saai en kaal. Ik wil constant uitgedaagd worden, constant iets ontdekken (zoals de ? plekken in Witcher 3 of de diverse dungeons in Skyrim). Hier.. was niets van dit alles. Ja, heel af en toe kom je een NPC of shrine tegen.. maar voor de rest voelde het gewoon zo leeg aan. Heel erg jammer, maar het was VEEL erger in BotW, dus wellicht kunnen ze bij de derde open wereld game de formule perfectioneren. Hopelijk.
Anders blijf ik fijn bij Skyward Sword HD en Ocarina of Time 3D.
13 dec 23 om 10:53
#12401
6065 XP | 1171 comments
De vele dungeons? lol, de meeste "dungeons" waren meer een klein puzzeltje. De grootste flater vond ik de Spirit Temple: een gevecht in een boksring. Okay, mensen zeggen dat het hele stuk wat zich ervoor afspeelt, part of the dungeon is... dat assembling the parts of Mineru's dinges... Dat zie ik niet als een dungeon/temple. Sommige stukjes waren wel tof om zo tegen te komen. Die fire temple was echt een verrassing toen ik daar voor het eerst per ongeluk inliep. Maar die wind temple, wat was dat makkelijk... en dan die water temple... Wat mij dan vooral weer stoort, is dat elke dungeon of temple, hoe je het ook noemen wilt, dezelfde opbouw en oplossing had. Activeer wat switches en voila, de boss fight.
Hmjah, TotK was tof, ik was vooral blij om Ganondorf terug te zien. Het hele bouwen van die structures werd tedious op een gegeven moment en elke keer als je een gevecht aanging, moest je er weer achterkomen dat je net niet genoeg van die zooi bij je hebt waardoor je eerst weer een uur moest gaan grinden en meuk verzamelen. Ik vond de Depths zeker een waardige toevoeging maar ook wel erg repetitief in hoe het eruit ziet. Heel veel copy-paste structures. Je merkt dat er wel wat gerushed is in het ontwerpen van de Depths gebieden. Je kon telkens weer zo'n piece of armor vinden in een klein tempeltje van pilaartjes. Daar zat echt geen uitdaging in. Ik heb me prima vermaakt met de game maar minder dan met BotW.