Op 11 december opende het Donkey Kong Country-gedeelte in Universal Studio Japan’s Super Nintendo World. Omdat de openingsnacht alleen voor bepaalde pers toegankelijk bleek, ging ik op de openingsdag eropaf. Met een express-ticket in de achterzak, was ik ervan gegarandeerd de standby-rij te omzeilen. Dat bleek achteraf een uiterst verstandige keuze. Voor deze openingsdag waren de toegangspoorten naar voren geschoven. Net voorbij Jurassic Park mocht je zonder toegang voor Super Nintendo World niet verder lopen. Het ticket laten zien, een power-up band kopen en dan op naar Donkey Kong Country. Hoe is het er om te zijn? Wat vind ik van de Minecart Madness-achtbaan? Kom, ik neem je mee op reis.
Zoals gezien in de Super Nintendo World Direct, loop je Donkey Kong Country binnen door een poort naast de 1-UP Factory-winkel. De Super Mario-achtige blokken veranderen in rotsen, een mooie overgang tussen de Mushroom Kingdom en de jungle van Donkey Kong. Eenmaal binnen is het gelijk duidelijk hoeveel werk er is verricht: veel bebossing, het vliegtuig van Funky Kong, de boomhut van Donkey Kong en de gigantische tempel in de achtergrond. Donkey Kong Country is geen groot gebied, maar het thema staat als een huis.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
21 dec 24 om 14:29
#15091
1261 XP | 251 comments
Tof die mok. De achtbaan is een gloednieuw model dat nergens ter wereld staat, helemaal vanaf scratch ontwikkeld. Daar valt ook wel wat over te zeggen. Nintendo wil zn rides dus gewoon voor alle leeftijden houden. een echte thrillride zie ik nog niet, maar ze investeren flink in beleving, en niet in de meest sensationele specs. Eigenlijk past dat ook wel bij Nintendo, ze willen geen superdeluxe consoles, maar het gaat ze om de totaalbeleving.
22 dec 24 om 06:09
#15093
3817 XP | 744 comments
NintenDaan is back. Mooi stukje schrijfwerk!
24 dec 24 om 10:40
#15097
6568 XP | 1271 comments
als thrillseeker is dit alles behalve interessant maar als thema liefhebber een must-see. Het ziet er ook echt geweldig uit en het is duidelijk dat het Nintendo om de beleving gaat en niet om de spanning en intensiteit.