Het komt niet vaak voor dat je als relatief kleine game-studio een succesvolle franchise op een presenteerblaadje aangereikt krijgt. In eerste instantie klinkt de deal goed: je mag een nieuw deel of een spin-off maken van een coole gameserie met als voorwaarde dat er een producent van het hoofdkantoor over je schouder meekijkt. Je tekent het contract, proost met het personeel en wacht in spanning af als na vijf á zes jaar ontwikkeling het resultaat voor het eerst aan het publiek getoond gaat worden.
De reactie op de onthulling van Metroid Prime: Federation Force was op zijn zachtst gezegd negatief. Next Level Games is een degelijke studio die met onder andere Luigi’s Mansion 2 en Punch-Out!! liet zien dat het team in staat is om een Nintendo-serie nieuw leven in te blazen. Wat de Japanners bezielden om daar in 2009 een Metroid Prime-project te starten, is mij onbekend, want de studio heeft geen enkele ervaring met dit type game en het resultaat toont dat pijnlijk aan. Neem de getallen die je ziet als je vijanden raakt. Ook te vinden in Bungie’s Destiny, maar het doel achter die hitpoints? Daar hadden de makers van Federation Force schijnbaar geen idee van.
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!