Nintendo wilde dus vooral hype creëren, ze wilde ons niet meer geven dan nodig was. Geen technische details, geen antwoorden op vragen van de gemiddelde Nintendo-fan. Ze wilden ons niet bombarderen met allemaal uitleg over Nintendo Switch 2-edities, werking van GameCube-controllers, prijzen of andere poespas. Dat was in hun ogen niet relevant. Het moest draaien om de Switch 2, wat je ermee kan en wat de voordelen ervan zijn. Het grote publiek moest dit snappen. Die informatie voor de fans? Die konden ze naderhand wel op de site vinden.
Informatie gaat zijn eigen leven leiden
Hierbij vergaten ze dat ze in de originele Switch Direct uit januari 2017 wel een prijs noemden. Wij wisten dus direct waar we aan toe waren. Ook niet onbelangrijk: de originele Switch was een volledig nieuw concept. Alles was nieuw, dus je kon vergeten wat je al wist. De Switch 2 borduurt echter voort op iets dat we al hadden. Het is voor ons nu extra belangrijk om te weten waarom we Nintendo Switch 2 Editions moesten halen, hoeveel dat ons zou kosten, waarom dit in hemelsnaam zoveel meer is, of je dan niet twee keer dezelfde game koopt, et cetera et cetera.
“Informatie werd op zoveel verschillende plekken verspreid dat het aan de fans of de consument werd overgelaten om alles in elkaar te zetten.” – Krysta Yang, oud PR-manager bij Nintendo
Als Nintendo dit vervolgens niet aan ons vertelt, dan gaat dit een eigen leven leiden. Dan gaan we zelf op zoek, en komen we allemaal met een eigen conclusie. Kit Ellis en Krysta Yang, oud PR-managers bij Nintendo, verwoorden het perfect in hun podcast. Krysta: “De Switch 2 en Mario Kart World-prijzen werden met een reden opzettelijk weggelaten. Maar de informatie werd op zoveel verschillende plekken verspreid dat het aan de fans of de consument werd overgelaten om alles in elkaar te zetten.”
Kit en Krysta gaan zelfs zo ver om het neerbuigend voor ons, als gamers te noemen. Kit: “Het toont wat gebrek aan respect voor de consument: ‘je hebt net de Direct gezien en je bent zo enthousiast, je gaat je geld zomaar blindelings naar ons gooien en zelfs niet vragen hoeveel het kost, want je bent zo enthousiast, toch?’”
Log in of maak een account aan om een reactie te plaatsen!
4 dagen geleden
#16570
4452 XP | 672 comments
Helemaal eens! Mooie column. De communicatie was inderdaad zeer chaotisch en op sommige vlakken weer teveel.
4 dagen geleden
#16574
64 XP | 10 comments
Het zal uiteindelijk wel goed komen. Er is nu een ecosysteem, net zoals bij playstation en xbox. De switch familie is duidelijk herkenbaar. Er zullen genoeg mensen blijven spelen op de switch maar geleidelijk wel overgaan naar de switch 2. Zeker als de vette games blijven komen. Ik verwacht geen Wii U praktijken ondanks de communicatieve missers.
4 dagen geleden
#16579
4479 XP | 874 comments
Damage control??? Vind het vooral hele standaard en zwakke zelfverdedigingen. De fans zijn hier zeker niet door van mening verandert.
Het zal denk ik echt geen WiiU fiasco worden, maar ze gaan het zeker wel merken in de verkopen. Ik verwacht echt een enorme val na de feestdagen. Iedereen die hem dan wil en kan betalen heeft hem dan en het momentum is dan weg. Ook in de gameverkopen gaan ze het merken als de games echt 80,- à 90,- blijven kosten. Heb hier in Frankrijk in ieder geval al wat ketens gezien die de prijzen een stuk lager zetten.
4 dagen geleden
#16581
7394 XP | 1432 comments
dan is dat 'probleem' toch eigenlijk zichzelf al soort van aan het oplossen? Ik hoorde al eerder geluiden over stores die de games voor minder aanbieden.
3 dagen geleden
#16583
3184 XP | 589 comments
Hele mooie column inderdaad! Voor mij was het nog redelijk goed te volgen (o.a. dankzij de community op Discord), maar begrijp de verwarring voor veel mensen. Scheelt dat ik ook volledig digitaal ga, en dus niet zo veel aandacht aan al die game cards spendeer.